Dosavadní majitel Žateckého pivovaru, britský podnikatel Rolf Munding, minulý týden prodal 51 % podílu v pivovaru dánskému pivovarnickému gigantu Carlsberg. Britský majitel přitom znamenal pro pivovar úspěšnou éru.

Rolf Munding, který Žatecký pivovar koupil na konci roku 2001, společnost značně pozvedl. Zatímco výstav v roce 2002 činil patnáct a půl tisíc hektolitrů piva, loni uvařil už 34 453 hektolitrů piva. Za jedenáct let tak dokázal Žatecký pivovar výstav více než zdvojnásobit. To není v současných českých podmínkách, kdy spotřeba piva v ČR klesá, u větších pivovarů běžné.

Nadpoloviční většinu produkce pivovaru - 53 % představovalo loni sudové pivo, podíl lahvového piva činil 41 %. Zbývajících 6 % tvořilo pivo v cisternách či pětilitrových soudcích. Žatecký pivovar neplní pivo do PET lahví, k čemuž některé české pivovary v poslední době přistoupily.

Nejprodávanější je jedenáctka Premium

Pivovar vaří celkem 11 druhů a značek piv včetně dvou druhů bezlepkového piva. Novinkou je pivo Celia dark, což je tmavý bezlepkový ležák. Světlé bezlepkové pivo Celia uvedl na trh v říjnu 2010. Nejprodávanějším produktem firmy je jedenáctistupňový ležák Žatec Premium, který představuje přes 60 procent výstavu pivovaru. Podíl speciálů loni tvořil 2,5 procenta. Zbývající více než třetina produkce připadá na výčepní pivo a dvanáctistupňový ležák.

Na domácí trh směřovalo loni 86 % uvařeného piva, export se na celkovém prodeji podílel 14 procenty. Pivo ze Žatce se vyváží do sedmnácti zemí čtyř kontinentů. Tržby za vlastní výrobu dosáhly v Žateckém pivovaru loni výše téměř 54,2 milionů korun, což je ve srovnání rokem 2012 nárůst o 5,6 %.