Co by měl obsahovat správný inzerát a co očekává zaměstnavatel, když napíše třeba asertivita, flexibilita apod? To jsou některé z důležitých otázek, na něž by absolventi, ale i další lidé hledající práci, měli znát odpověď.

Důvěryhodný inzerát

Totiž správný inzerát není určitě ten, kde je odkaz pouze na telefonní číslo či webovou stránku, ale měly by v něm být informace o firmě, dále i o nabízené pracovní pozici, včetně požadavků na vhodného kandidáta, adresa pracoviště, termín nástupu a termín zaslání odpovědi a jméno kontaktní osoby.

Asertivita

Studenti se dozvídají, co znamená jednat asertivně, což je dnes důležité. Jedná se o způsob zdravého sebeprosazování se. Pokud budeš jednat asertivně, říkají lektoři studentům na seminářích a diskuzích, dokážeš přesně a jasně definovat, o co ti jde, jak situaci vidíš, co si o ní myslíš a jak ji prožíváš, pak je to to pravé.

Komunikativnost a kreativita

Schopnost dobře argumentovat a tázat se, umět vyjednávat a vést rozhovor se nazývá komunikativnost, která též vede k dobrým výsledkům. Není ani na škodu být kreativní, což je schopnost vymýšlet a rozvíjet nové nápady, dívat se na stávající věci z jiného úhlu pohledu.

Organizační schopnosti

V inzerátech se objevují i pojmy jako organizační schopnosti neboli dovednost smysluplně plánovat a řídit svůj čas, schopnost týmové práce.

Flexibilita

Jedním z pojmů objevujících se v inzerátech nejčastěji je flexibilita. Což je schopnost přizpůsobit se novým požadavkům a úkolům a umět na ně pružně reagovat. Je vhodné – a mladí lidé takoví většinou jsou – být flexibilní, obvykle je tento pojem spojen především s pracovní dobou, ale všeho s mírou. Ano, nějaký ten přesčas, někdy i třeba práce o víkendu, ale nestat se rozhodně „otrokem“ zaměstnavatele.

V inzerátech se objevuje i pojem pro aktivní přístup ke svěřeným úkolům, slovo o výkonnosti neboli schopnosti nedávat najevo žádné příznaky únavy a dosahovat dlouhodobě dobrých výsledků.