Nebezpeční piráti ohrožují také silnice okresu Louny. Někdy překračují povolené rychlosti i o sto kilometrů v hodině, předjíždějí ostatní auta na nepřehledných místech, bez výhledu, bezohledně, neberou žádný ohled na ostatní šoféry. Když se objeví, hrozí prakticky v každé vteřině velká tragédie. 

Boj proti nim je ale složitý, pravomoci policistů často nestačí. Piráti tak trestům nezřídka unikají. Někteří se navíc snaží policejním hlídkám ujíždět obrovskou rychlostí. „Zaznamenali jsme případ, kdy se policejnímu vozu nepodařilo dojet vozidlo přestupce, musel jet rychlostí přes dvě stě čtyřicet kilometrů v hodině, kde končí maximální rychlost policejní Škody Octavie," potvrzuje Jiří Král, šéf lounských dopravních policistů.

Piráti řádí hlavně na I/7

Piráti hlavně řádí na komunikacích I/7 Praha – Chomutov a I/6 Praha – Karlovy Vary. „Smutné rekordy padají hlavně na silnici I/7. Například v úseku se sníženou rychlostí na šedesát kilometrů v hodině u Sulce máme naměřeny rychlosti kolem sto čtyřiceti kilometrů v hodině. Na úseku u zóny Triangle, kde je sto třicítka, máme dvě stě pět kilometrů v hodině," vypočítává nejvyšší rychlosti naměřené policisty Jiří Král.

A to jsou jen ti chycení rekordmani – piráti, jen zlomek jejich přestupků se podaří zachytit, policie nemůže hlídkovat na silnicích neustále. Nebezpečných šoférů je i na území okresu Louny stále hodně, prakticky při každé cestě po I/6 nebo I/7 se s nimi setkáte. 

Pomohla by změna zákonů

A jak proti pirátům na silnicích bojovat? Válka s nimi je složitá… Pomohla by změna zákonů, lepší vymahatelnost. „Nejefektivnější je jednoznačně používání speciálně upravených civilních vozidel s dokumentační technikou. Podobně postupují také v Německu a dalších vyspělých státech. I my máme taková vozidla k dispozici," říká velitel dopravních policistů. Zároveň ale přiznává, že často se právě nejnebezpečnějším pirátům daří unikat spravedlnosti a trestu. „Bohužel, z praxe vím, že právě u nejzávažnějších porušení pravidel dochází vlivem složitosti a zdlouhavosti správních řízení často k promlčení," říká Jiří Král.

Majitelé často luxusních vozů mají totiž ve většině případů finance také na drahé a kvalitní právníky. Nechtějí přijít o řidičský průkaz, a tak správní řízení natahují, využívají všech zákonných možností a nakonec dochází k promlčení. Nechávají se zastupovat právníky, kteří vymýšlejí různé „kličky", nepřebírají si oznámení, volí právní zastupování v cizině, aby bylo doručování co nejsložitější a podobně. Všemožnými způsoby se snaží vyhnout trestu. 

Podle policistů by proti pirátům pomohla jednoduchá úprava zákonů – postihování nebezpečných řidičů přímo při činu a zjednodušení správního řízení. Pokuta přímo při chycení by piráty „bolela" nejvíce .
„Jsem jednoznačně pro zjednodušení zákonů, pro rozšíření blokového řízení s návazností na udělování trestných bodů," dodal šéf dopravních policistů Jiří Král.

Infoblok