Poklidná cesta autobusu společnosti Student Agency, jedoucího z Karlových Varů do Prahy, se v jedno letní odpoledne, 21. července 2009, proměnilo v drama.

Řidič autobusu vjel příliš rychle do pravotočivé zatáčky u Drahonic, dostal smyk a autobus se převrátil na bok. Při havárii několik lidí utrpělo těžká zranění a desítky lehká.

Původní reportáž včetně fotogalerie NAJDETE ZDE


Okresní soud v Lounech uznal v pondělí 18. října řidiče Jiřího Asszonyho vinným a potrestal ho dvouletým podmínečným trestem se zkušební dobou tři roky. Zároveň mu byl uložen zákaz řízení na tři roky.

Řidič se u soudu cestujícím omluvil

„Moc mě mrzí, co se stalo, a všem cestujícím se omlouvám. Snažil jsem se, nehodě zabránit ale nešlo,“ omluvil se hned na začátku soudního líčení řidič. Celou dobu projednávání na něm byla vidět lítost, mluvil sklíčeným hlasem. Podle něj došlo k nehodě souhrou několika náhod – sklon komunikace a mokrá vozovka. „Ráno jsem tudy projel stejnou rychlostí a nic se nestalo,“ uvedl. Ovšem odpoledne se nad oblastí přehnal déšť a vozovka tak byla kluzká. Řidič také upozornil, že většina cestujících nebyla ani přes výzvu stevarda připoutaná a proto jich bylo tolik zraněných.

U soudu vypovídalo také několik zraněných z autobusu. „Jízda probíhala klidně, najednou jsme odbočili z hlavní silnice, kvůli uzavírce. Myslím, že jsme do té zatáčky jeli příliš rychle, je to zkušený řidič a měl přibrzdit. Pak přišla rána, náraz byl tak silný, že mě to vyrvalo z pásů,“ vypověděla postarší paní, která utrpěla vážné pohmožděniny, se zraněním obratlů se lečí dodnes.

„Seběhlo se to hrozně rychle, najednou byl autobus na boku, lidi a zavazadla popadané. Chvíli před tím jsem si pomyslel, že jedeme příliš rychle, že to nemůže projet,“ vypovídal další ze svědků. Jiný svědek naopak vypověděl, že neměl pocit, že rychlost autobusu je příliš vysoká. „Byla to smůla,“ prohlásil.

V době nehody jel autobus podle znaleckého posudku rychlostí zhruba 50 kilometrů za hodinu. Bezpečně by se dalo podle znalce projet zatáčkou zhruba ve třicetikilometrové rychlosti, zvláště, když vozovka byla kluzká po dešti. Podle znalce z oboru zdravotnictví na rozsah zranění zase neměl vliv, zda cestující byli připoutáni. Nejtěžší zranění utrpěl například Angličan, který byl připoután. Z převráceného autobusu ho museli vyprostit hasiči.