Radnice si od novinky slibovala zpomalení provozu a větší komfort pro chodce. Nasvícené, kratší a hlavně bezpečnější, to byl cíl vedení města, když plánovalo rekonstrukci dvanácti přechodů pro chodce po celých Podbořanech. Práce loni na podzim probíhaly na hlavních tazích městem.

Bezpečnější snad přechody, až na některé výjimky, jsou. Přesto radnice už dlouhé měsíce řeší problémy. Přechody totiž vypadají, jako by byly používány už dlouhé roky. „Prakticky okamžitě se u všech přechodů začal odlupovat červený brzdící nástřik. Podle našeho názoru byl dělán při nepříznivých klimatických podmínkách, a proto nevydržel,“ tvrdí starosta Podbořan Radek Reindl.

Práce na přechodech totiž loni probíhaly i v průběhu listopadu, mnohdy při deštivém počasí. „Nástřik tak vůbec neplní svou funkci, vypadá to navíc hrozně, jako by to nebylo nové,“ pokračuje starosta.

Nástřiky proto město reklamuje a přidává i další stížnosti. Výběrové řízení na opravu dvanácti přechodů po celých Podbořanech loni vyhrála firma Silnice Group, město jí zaplatilo čtyři miliony korun. Tři miliony přišly z dotace.

3D efekt podle radnice nefunguje

„Reklamujeme ještě 3D efekt, který na přechodech měl být kvůli zpomalení aut. Také tato funkce podle nás není plněna,“ pokračoval starosta Podbořan. „Kvalita prací je hodně špatná, nejsme vůbec spokojeni a trváme na nápravě co nejříve,“ řekl.

O vyjádření jsme požádali také zástupce firmy Silnice Group. Ač jsme se o to opakovaně několik dní snažili, odpovědi na dotazy Deníku nikdo z firmy neposkytl.

Problémy s komunikací s firmou přiznává i podbořanaská radnice. „Jednání s firmou se na můj vkus až příliš táhnou,“ tvrdí R. Reindl.

Jednání se táhnou

Firma údajně už několikrát slíbila nápravu, zatím se ale nepracuje. „Před časem jsem byl opět ujištěn, že opravy začnou, ale zatím se nic neděje,“ řekl Deníku starosta Podbořan Radek Reindl.

Výjimku tvoří přechody, které jsou v místech, kde v současné době probíhají opravy vodovodu a kanalizace, které přes celé léto v ulicích Žatecká a Dukelská provádí Severočeská vodovodní společnost. Ve stejných místech má být poté opravena také celá komunikace. U těchto přechodů existuje mezi městem a dodavatelem dohoda, že přechody budou dodělány až po skončení prací na silnici.

Jsou přechody skutečně bezpečné?

Podbořanská radnice ale řeší v souvislosti s novými přechody i další problémy. Ty se týkají bezpečnosti. „Objevily se názory, že přechod u lékárny by mohl být udělán jinak. Zabývat se tím bude komise pro rozvoj města. Největší problémy jsou ale u přechodu v Kadaňské ulici,“ informoval Deník starosta.

Většina nákladních aut se tam totiž kvůli ostrůvku nezvládne vytočit a poničí buď ostrůvek nebo okolní nemovitosti. „Podle našeho názoru je špatně udělán vytáčecí poloměr, lepší by asi bylo udělat na obou stranách vozovky takzvané uši, kdy se silnice také zúží a pro chodce je stejně bezpečná, kamion si ale může najet,“ myslí si starosta. Chybu prý podle města udělal projektant.

Ten se ale brání s tím, že dodržel všechny normy. „Někde ale chyba být musí, když tam téměř všichni řidiči nákladních aut mají problémy. Necháme si zpracovat nezávislý posudek od soudního znalce,“ pokračoval Reindl.

Až posudek rozhodne, jak by přechod měl vypadat a kdo zaplatí jeho opravu. Pokud se potvrdí, že chyboval projektant, půjdou peníze z jeho pojistky. Jinak úpravu zaplatí město. „Uvažujeme o zadání zpracování projektové dokumentace pro celou křižovatku. Čeká nás rekonstrukce krajské silnice Kadaň – Podbořany, úprava by se tedy mohla dělat zároveň,“ dodal.