Přitom ještě nedávno ŘSD předpokládalo, že se minimálně jeden úsek v okrese Louny začne stavět. Neskončila totiž ještě žádná výběrová řízení na firmy, které by nové úseky silnice měly postavit. „V současné době probíhají výběrová řízení na dva úseky na Žatecku a jeden na Lounsku. Jedná se o mimoúrovňovou křižovatku se silnicí I/27 Most – Žatec, navazující úsek k Bítozevsi a obchvat Sulce. Všechny tyto tři úseky by se měly začít stavět počátkem příštího roku,“ uvedl Václav Filip, náměstek pro výstavbu Ředitelství silnic a dálnic Chomutov.

Podle jeho slov v případě úseku mezi zmíněnou křižovatkou a Bítozevsí už bylo vydáno stavební povolení, čeká se jen na skončení výběrového řízení. V případě křižovatky s I/27 ŘSD očekává, že stavební povolení získá v brzké době a v případě obchvatu Sulce o něj požádalo nedávno. „V příštím roce by se měly začít stavět také oba dva úseky rychlostní silnice R7 na Chomutovsku,“ dodal V. Filip.

ŘSD stále podle jeho slov pokračuje v přípravě rychlostní silnice R7, aby byla v Ústeckém kraji zprovozněna do tří let. Kromě zmíněných úseků jsou v přípravě nejdále úseky mezi Postoloprty a Bítozevsí a obchvat Postoloprt, kde probíhají územní řízení. Silnice R7 je zařazena do operačního programu doprava, ze kterého by na ni mělo přijít nejvíce peněz. Dalším zdrojem financí má být půjčka od Evropské investiční banky a státní peníze. „I kdyby byly peníze vyřešeny, může nastat zdržení kvůli problémům s výkupy pozemků. V případě R7 se to už několikrát stalo,“ uvedl V. Filip.