VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Karlovarská R6 se změní na dálnici, R7 zůstane rychlostní

Okres Louny - Řidiči ze Žatecka a Lounska tak budou muset mezi Slaným a Prahou zpomalit na 110 km/h.

4.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK / Archiv

Maximálně 110 kilometrů v hodině budou moci jezdit řidiči ze Žatecka a Lounska, kteří při cestě do metropole pojedou po silnici R7 Praha - Chomutov. Konkrétně po čtyřproudovém úseku mezi Prahou a Slaným. Naopak řidiči z Podbořanska jedoucí po karlovarské R6 mezi Prahou a Novým Strašecím budou moci „frčet" i nadále 130.

Alespoň s tím počítá dokument ministerstva dopravy Nové pojetí dálniční sítě, který v minulých dnech schválila vláda. Změny bude ještě posuzovat Sněmovna Parlamentu ČR, platit by mohly začít v příštím roce. Materiál počítá s tím, že některé současné české rychlostní silnice se přesunou do kategorie dálnic s maximální rychlostí 130 kilometrů v hodině. To je příklad karlovarské R6.

Některé méně kvalitní rychlostní silnice ale v této kategorii zůstanou. Maximální rychlost na nich bude snížena na 110 kilometrů v hodině. To je příklad chomutovské R7. Do této kategorie se navíc přesunou některé dnešní silnice první třídy, které byly postaveny ve čtyřech pruzích. Například úsek mezi Bílinou a Mostem či čtyřpruh z Chomutova na krušnohorský Křímov u německých hranic. I po nich se nově bude moci jezdit až 110 kilometrů v hodině.

Jde o úsporu peněz za výstavbu

Ministerstvo dopravy si od změny slibuje mimo jiné úsporu peněz na výstavbu, protože stavba rychlostních silnic s dálničními parametry se podle současného pojetí nejeví jako ekonomicky efektivní. Počítá proto se zmírněním parametrů pro budování rychlostních silnic, což si ale vyžádá snížení rychlosti na 110 km/h. Rychlostní silnice v novém pojetí totiž nebudou tak velkoryse pojaté jako dosud. Mají více kopírovat terén, zkrátí se tím třeba mosty, zmenší se zářezy nebo násypy, zaberou méně prostoru, a tím se výrazně sníží jejich investiční náročnost.

Plánované dálnice pak bude možné stavět v polovičním profilu nebo se třemi pruhy s možným rozšířením na plný profil v případě nárůstu intenzity dopravy. To je případ karlovarské R6 na Podbořansku, kde je jednou ze zvažovaných možností ta, že by se tam silnice postavila jen ve třech pruzích. Dva v každém směru a třetí by se průběžně střídal.

Autor: Petr Kinšt

4.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Žena nechtěla pustit bývalého přítele do bytu, vnutil se tam násilím

Ilustrační foto

Domácnosti v Lounech osloví tazatelé kvůli výzkumu

Policie stále hledá bankovního lupiče. Poznáte ho?

Podbořany - Lupič si přišel pro peníze do podbořanské banky. Ještě předtím přepadl i banku v Kadani.

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Lesniak otevřel skore v první minutě, Louny ale nakonec body z Kladna nedovezly

Kladno - Fotbalisté Loun v divizi podlehli Kladnu 2:3. V tabulce jsou jedenáctí.

ANKETA: Obnovili byste povinnou základní vojenskou službu?

Ústecký kraj - Patnáct zásadních otázek položil Deník hlavním volebním tvářím osmi stran v Ústeckém kraji. Jejich odpovědi vám mohou pomoci při rozhodování, koho budete volit. Sami si také můžete v naši anketě postupně odpovědět na všechny tyto otázky. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení