Rychlostní silnice R7 Praha – Chomutov bude na území Ústeckého kraje zprovozněna v roce 2010. Zbývající úseky ve Středočeském kraji a tím pádem celá silnice R7 bude dokončena ale až v roce 2014. Takový je současný předpoklad ministerstva dopravy. Padá tím tak původně stanovený termín dokončení celé R7 na rok 2010.

„Ministerstvo dopravy zajistí, aby silnice R7 v Ústeckém kraji byla zprovozněna v roce 2010. Peníze na to jsou vyčleněné ve Státním fondu dopravní infrastruktury, neměl by s tím být problém. Ve Středočeském kraji to bude ale až v roce 2014. Jsou tam potíže s přípravou stavby,“ uvedl pro Deník Rudolf Vyčichla, první náměstek ministra dopravy.

Podle jeho slov by se letos ve druhé půlce roku měl začít stavět obchvat Sulce na Lounsku a úsek mezi Bitozevsí a Vysočany na Žatecku včetně mimoúrovňové křižovatky se silnicí I/27 Most – Plzeň. Také v případě druhé rychlostní silnice R6 Praha – Karlovy Vary – Cheb, která protne okres Louny, se už nepředpokládá, že bude dodrženo vládní usnesení s termínem dokončení v roce 2010. „Za hraniční termín dokončení celé R6 způsobený určitými potížemi považuji rok 2013,“ uvedl ministr dopravy Aleš Řebíček.

Podle něj se to týká asi dvou úseků od Nového Strašecí u Kladna až po hranice Podbořanska a Rakovnicka. Tady se čeká na územní rozhodnutí kvůli některým sporům o pozemky ležící v trase stavby. Průtah Karlovými Vary má být hotov v říjnu Výstavbu rychlostní silnice R6 posílila v minulých dnech mimořádná finanční injekce převyšující 1,3 miliardy korun. Podstatná část z této částky je určena na úseky v Karlovarském kraji. Asi 300 milionů korun je na dokončení průtahu Karlovými Vary, jenž bude zprovozněn v říjnu. Kolem 300 milionů je na úsek Jenišov - Nové Sedlo, 200 milionů na trasu Tisová - Kamenný Dvůr a 500 milionů korun na úsek Praha - Pavlov.

Na Podbořansku chybí 21 km

Z celé trasy dlouhé přibližně 160 kilometrů jsou prozatím hotové jen kratší úseky u Chebu, část průtahu Karlovými Vary a úsek ve Středočeském kraji. V Karlovarském kraji chybí dokončit zhruba 53 kilometrů, na území Ústeckého kraje na Podbořansku asi 21 kilometrů a ve Středočeském kraji kolem 30 km. Celá R7 má ještě stát zhruba 12 miliard korun, dokončení výstavby rychlostní silnice R6 si vyžádá kolem 40 miliard. ČR může v rámci programu Doprava, pro který vyhlásilo tento týden ministerstvo dopravy první výzvy pro předkládání projektů, do roku 2013 čerpat z evropských peněz rekordních 151 miliard Kč.