Na téměř miliardu korun vyčíslila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) náklady na plánovanou rekonstrukci trati z Lovosic do Loun. Po dokončení prací by na ní vlaky měly jezdit rychleji. Projekt už schválila Centrální komise Ministerstva dopravy ČR.

„Revitalizace trati zahrnuje rekonstrukci přejezdů, železničního svršku a spodku, umělých staveb, nástupišť ve stanicích a zastávkách, osvětlení a dodávku informačních systémů. Celkové investiční náklady se pohybují ve výši 995,8 milionu korun. Předpokládaný termín realizace je v letech 2016 až 2018," sdělil mluvčí SŽDC Marek Illiáš.

Úpravy mají zvýšit bezpečnost na trati, zvýšit maximální možnou rychlost vlaků a také snížit provozní náklady. Zvýší se průchodnost tratě o téměř polovinu to znamená, že jí bude moci projet až 57 vlaků denně proti 37 v současnosti. To umožní například na trať odklánět vlaky v případě potřeby z jiných tras. „Současný stav technického zařízení je za horizontem své životnosti a kromě zvýšené potřeby údržby nutně vykazuje i větší poruchovost. Rozsah kolejišť stanic neodpovídá potřebám současného ani výhledového provozu. Rovněž stav železničního svršku a spodku je za hranicí své životnosti,v minulosti zde probíhala jen nutná údržba pro zajištění provozuschopnosti," uvádí se v dokumentaci ke vlivu záměru na životní prostředí.

Úprava nádraží v Lounech

V rámci záměru dojde ke komplexní rekonstrukci železnice mezi Radonicemi nad Ohří a Libochovicemi, dojde také na úpravu železničního nádraží v Lounech a k propojení tratí směrem na Lovosice a Kralupy nad Vltavou na konci jejich souběhu u Černčic.

Po skončení revitalizace se počítá se zkrácením jízdní doby vlaků. Ty se na jednokolejné trati budou křižovat jinde, než je tomu doteď . Nyní se kříží na nádraží v Košticích, nově to má být v Radonicích. Stanice v Košticích bude přebudována na zastávku, naopak v Radonicích přibude jedna kolej.

Dojde rovněž na rekonstrukce železničních nádraží v Čížkovicích a Libochovicích, plánuje se také rekonstrukce čtyř zastávek Pátek, Křesín, Dubany a Libochovice město. „Nejvyšší traťová rychlost se zvýší v úseku Lovosice Čížkovice na 60 km/h, v úseku Libochovice Radonice na 120 km/h a v úseku Radonice Louny na 80 km/h," stojí v oznámení záměru EIA.

Čtěte také: Trať mezi Louny a Lovosicemi čeká rozsáhlá modernizace

Po železniční trati Louny Lovosice v současné době jezdí osobní vlaky na lince Postoloprty Louny Lovosice Litoměřice Česká Lípa. Mezi Louny a Lovosicemi jede v pracovní dny 25 spojů v obou směrech, odpoledne v hodinových intervalech. Na ujetí 34 kilometrů potřebují vlaky nyní hodinu a čtvrt.

„Projekt byl schválen Centrální komisí Ministerstva dopravy. Nyní byla předložena ke schválení projektová dokumentace. V květnu bychom rádi vypsali tendr na zpracovatele projektu včetně dokončení územního projednání, které je nyní ve fázi jednání s krajským úřadem," dodal ke stavu příprav mluvčí SŽDC Marek Illiáš s tím, že studie EIA zatím nebyla ze strany krajského úřadu požadována.