Kvůli vyhlášení nouzového stavu na jaře se letos uskutečnilo výjimečně jen jedno, podzimní kolo certifikace. „Zájem byl proto tentokrát větší, protože jsme na jaře nestihli obnovit všem žadatelům už dříve získané certifikáty. Jednání bylo velmi netradiční. Komise si do své virtuální ‚zasedačky‘ zvala jednotlivé žadatele, aby jí představili své výrobky a zážitky. Přestože na dálku, byla to velmi příjemná a osobní setkání,“ shrnuje první on-line jednání Lukáš Pichlík, ředitel Destinační agentury Dolní Poohří, která značku „Poohří regionální produkt“
zastřešuje. Kdo tedy uspěl? Své výrobky může modrobílou vlnkou, symbolizující Ohři, nově označovat Eva Čechurová z Lubence, která vyrábí z jablek, hrušek a švestek Struhařské křížaly. Využívá přitom ručně česané ovoce z vlastních sadů u zámečku ve Struhařích na Lubenecku.

Zpracování ovoce se věnuje také Jakub Mikulášek ze Stranné nedaleko Nechranické přehrady – ten však z hroznů vyrábí víno pod značkou Vinařství Mikulášek. Do katalogu výrobků, služeb a zážitků z Poohří se tak zapsalo třetí vinařství. Posledním z certifikovaných výrobků jsou Harmonizační strunné nástroje Zoharo, které vznikají v dílně v Račeticích. Kateřina Zochová svou řemeslnou výrobou oživuje zapomenuté řemeslo lidového harfenictví. Mezi jedinečné zážitky Poohří se nově zapsaly Přehlídky dobových oděvů s výstavami a přednáškami, které pořádá koštický spolek Šatník paní mlynářky. Přehlídky se konají buď přímo v koštickém mlýně, který spolek
oživuje, nebo na různých místech Lounska a Žatecka. Certifikát může nyní používat také nedávno otevřené Válečné muzeum Libočany, které se zabývá převážně druhou světovou válkou.

Destinační agentura oceňuje značkou „Poohří regionální produkt®“ již šestým rokem a za tu dobu získaly certifikát více než čtyři desítky organizací, firem či jednotlivců. Oceňuje se v kategoriích zážitek, služba nebo výrobek. Důležitá je originalita, jedinečnost a původ z regionu Poohří. Úspěšní žadatelé mohou značku a logo využívat na svých produktech, provozovnách a propagačních materiálech. S propagací jim pomáhá také Destinační agentura Dolní Poohří. Letos vydala druhý díl výpravného Magazínu regionálních značek Vychutnejte si Dolní Poohří, který návštěvníkům umožňuje nahlédnout pod ruce výrobcům a pozve je za originálními zážitky. 

Kateřina Táborská