Stavba tohoto dvoukilometrové úseku na žateckém katastru bude ztížená kvůli tomu, že Správa železniční dopravní cesty chystá kompletní rekonstrukci železničního mostu u Libočan. Ve stejné době tam proto nebude možné stavba i cyklostezky. „Část kolem mostu se proto může dělat až poté, co SŽDC dokončí most. Pokud budeme připraveni dříve, začneme nejdříve s pracemi na zbývající části úseku,“ řekl místostarosta Žatce Radim Laibl.

Na žateckém katastru je cyklotrasa podél Ohře rozdělena na šest úseků. Ač je budování Cyklostezky Ohře jako celku projektem Ústeckého kraje, Žatec se ujal už před lety ujal stavby na svém katastru, aby pomohl budování celé trasy urychlit.

Rouška.
K likvidaci roušek chybí osvěta. Vraťme děti do škol a seniory nechme žít

Úsek, který se nyní připravuje a měl by být hotový nejpozději příští rok, je v plánech označovaný jako číslo 6. Naváže u Stroupče na úsek připravovaný Ústeckým krajem, který má být také nejpozději příští rok hotový. Poslední část u Nechranické přehrady zajišťuje obec Březno, tam stavba začne v nejbližší době.

Úseky číslo 3, 4 a 5 v celkové dálce 2,5 kilometru na území Žatce jsou už převážně hotové a dá se po nich jezdit. Ještě se ale musí dokončit třeba napojení úseků 3 a 4 za železným mostem, které vázne kvůli majetkovému vypořádání.

Kraslicové inspirace Zdeňka Svobodové.
VELIKONOČNÍ VÝZVA: Zapojte se do ankety o nejkrásnější kraslici

Majetkové vypořádání zatím není dokončené ani u úseků číslo 1 a 2, které prodlouží hotovou cyklostezku u mostu Belojanise směrem na Trnovany. Dohromady měří 1,4 kilometru a budou nejspíše částečně cyklostezkou a částečně cyklotrasou, na které je možná i motorová doprava. Město se bude snažit na jejich vybudování najít vhodný dotační titul. Projektová dokumentace pro oba úseky je již zpracovaná. Tomáš Kassal