Sezóna odstartuje v dubnu na hradě Šumburk a krátce na to začne i další ročník sportovního seriálu Ohřecká Osmička.

Destinační agentura Dolní Poohří byla roce 2011 zřízena Ústeckým krajem s postupným partnerstvím s městy Kadaň, Klášterec nad Ohří, Louny a Žatec. Jejím úkolem je propagovat přírodní i kulturní bohatství regionu a poskytovat služby jak turistům a návštěvníkům, tak jednotlivým městům a obcím a místním provozovatelům turistických služeb. Za dobu své existence agentura vydala celou řadu propagačních materiálů a pořádá akce pro širokou veřejnost. Na ty nejúspěšnější bude navazovat i v roce 2021.

„První měsíce roku obvykle trávím na veletrzích cestovního ruchu. Ty se zatím letos nekonají, a tak se agentura naplno věnuje přípravě nové sezóny,“ říká ředitel Destinační agentury Dolní Poohří Lukáš Pichlík. Zahájení turistické sezóny v Dolním Poohří se bude letos v podobě výšlapu na zříceninu hradu Šumburk, která se tyčí přímo nad řekou Ohří na Klášterecku. Program a přesné dubnové datum se turisté včas dozví.

V Klášterci nad Ohří pak v neděli 25. dubna odstartuje první etapa Ohřecké Osmičky, běžecko-turistického seriálu, který si vloni získal velké množství nadšených příznivců. Osm etap provede sportovce všemi mikroregiony Dolního Poohří. „Připravujeme zcela nové trasy, aby se účastníci podívali na další zajímavá místa,“ informuje ředitel agentury. Jaké trasy a novinky čekají letos běžce a turisty a jak je to s mottem #pořádpovrstevnici, se veřejnost dozví začátkem února.

Červencová slavnost Den Ohře se vloni posunula do dalšího města u řeky, a sice Klášterce nad Ohří, ovšem konat se nemohla. Na stejném místě se proto uskuteční letos 24. července. „Program chceme tentokrát pojmout jako přehlídku regionálních producentů, držitelů značky POOHŘÍ regionální produkt®. Trh s pestrou nabídkou místních potravin, nápojů i užitkových předmětů doprovodí kulturní program. Děti bude čekat Ohřinka s Ohřínkem, kteří jim přinesou další díl dětského průvodce Putování s Ohřinkou,“ říká k programu L. Pichlík. Vloni se nemohlo uskutečnit ani plánované zakončení turistické sezóny – termín i místo zůstává stejné: listopad 2021 a KD Střelnice Kadaň. „Chtěli bychom s našimi partnery a návštěvníky slavnostně uzavřít první desetiletí agentury,“ uzavírá Lukáš Pichlík.

Kateřina Táborská