A to díky parnímu vlaku, který v tento den spojil muzeum Českých drah v Lužné u Rakovníka se železničním depozitářem Národního technického muzea v Chomutově. Nostalgický vlak sestavený z historických vozů vezla parní lokomotiva 354.195. Ta byla vyrobena v roce 1925 v továrně Českomoravská–Kolben a dokázala jet rychlostí až 90 km/h. Pro její rozšíření získaly tyto spolehlivé, rychlé a úsporné lokomotivy přezdívku Všudybylka. Parní vlak odjížděl z Lužné u Rakovníka v 11:28 a do Chomutova přijel ve 13:04. Jel přes Žatec, kam dorazil ve 12.20 a celou čtvrthodinku ho ve stanici Žatec hlavní nádraží mohli obdivoval desítky zvědavců, kteří se na něj speciálně přišli podívat.

Lounské děti slavily začátek prázdnin.
FOTO: Na lounském hřišti u Tyršova náměstí bylo pořádně živo a veselo

Prohlédli jsme vlak zblízka, vystoupali i do lokomotivy, kde ze zatápí kotel, který byl poměrně nedávno kompletně opraven – byly vyměněny trubky v kotli včetně komunikační roury a došlo i k opravě popelníku, vysvětlila nám obsluha vlaku. Dozvěděli jsme se, že tyto lokomotivy v provozu patřily k nejzdařilejším u ČSD – nevykazovaly téměř žádné poruchy, byly spolehlivé, rychlé a úsporné. Několik lokomotiv bylo vybaveno unikátním ventilovým rozvodem páry. Poslední dojezdily v pravidelném provozu v roce 1978. (ad)

Podbořanské gymnázium plesalo a loučilo se s Američankou
OBRAZEM: Podbořanské gymnázium plesalo a loučilo se s Američankou