Mnoho lidí si myslí, že získat pěknou postavu je dřina, kde si musíte zakazovat vše, co máte rádi. Prostě bez omezení a hladovění to není možné. Pravda je taková, že vaše tělo se nepotřebuje omezovat, aby bylo štíhlé a sexy. Naopak, vaše tělo potřebuje co nejvíce jíst, aby dostalo všechny potřebné živiny pro správný vývoj, pevné zdraví a psychickou pohodu. Začněte už dnes s lehkostí pracovat na své krásné postavě a již zítra se můžete těšit na svoje první výsledky.

1. Stanovte si reální cíl. Pokud si myslíte, že do týdne shodíte 10 kg bez zdravotního dopadu, čeká vás opravdu jen cesta plná zklamání. Hubnout by se mělo pozvolna. Zapomeňte na kouzelné pilulky nebo „zkratky“, které vás k vytouženému cíli rozhodně nepřiblíží. Buďte trpěliví a dosáhnete nemožného.

2. Buďte sami sobě tou největší motivací a přestaňte dávat všechny kromě sebe na první místo.

3. Den začněte snídaní a jezte 5-6x denně. Přestanete se přejídat a mít neustálé chutě. Jídla střídejte, jednostrannost zdraví neprospívá.

4. Jezte potraviny s dostatkem vlákniny. Vytváří dlouhodobý pocit sytosti.

5. Navyšte přísun ovoce a zeleniny. Doporučuji cca 200 g ovoce a minimálně 350 g zeleniny denně.

6. Pokud vám neurčí lékař, nevyřazujte z jídelničku cukry, bílkoviny nebo tuky. Spíše se zamyslete nad jejich kvalitou.

7. Jezte vždy v klidu. Vystresovaný člověk se zbavuje přebytečných kil hůře než ti, co k jídlu usedají s klidem.

8. Poslední jídlo doporučuji konzumovat cca 2 hodiny před spaním, abyste neuléhali hladoví.

9. Hlídejte si v průběhu dne pitný režim. Voda proces hubnutí podporuje.

10. Pamatujte, co sníte, musíte i vydat. Pravidelně se hýbejte a vyvarujte se nárazového pohybu, který může vést k přetížení. Najděte si aktivitu, která vás bude bavit.

Pokud se vám zdá, že to sami nezvládnete, doporučuji vyhledat si specialistu přes výživu. Najděte si toho, kdo vám bude sedět na míru. Prioritně však prokonzultujte svou aktuální situaci s vašim lékařem.

Pavlína Podloučková