„První den byla návštěvnost slabší, ale od pátku už proudilo velké množství lidí. Oprotiloňskému roku byla návštěvnost výrazně větší. Lidem akce chyběly a je vidět, že už majímenší obavy a touhu opět cestovat,“ říká po návratu z veletrhu ředitel Destinační agenturyDolní Poohří Lukáš Pichlík.

Souběžná výstava Květy 2021 přilákala další návštěvníky amnozí z nich nevynechali ani výstavní pavilon s nabídkou turistických destinací.Dolní Poohří letos na výstavu vyrazilo s vlastním stánkem, díky kterému v pavilonupoutalo pozornost.

„Nabízeli jsme informace, turistické publikace a brožury i našepropagační předměty. Před veletrhem jsme objeli informační centra v regionu a získali dalšímateriály, takže naše nabídka byla bohatá,“ vysvětluje Lukáš Pichlík. Velký zájem byl letoso jednodenní autobusové výlety do Poohří. „Na možnosti těchto výletů se ptají hlavněskupiny klubů turistů nebo seniorů. Velkou radost jsem měl z návštěvníků, kteří se vloni přišlizeptat a nyní už se s námi podělili o své zážitky z výletů do Dolního Poohří,“ dodává.

Koupaliště v Krásném Dvoře.
FOTO: Podzámecké koupaliště v Krásném Dvoře nabízí koupání i zábavu

Největšízájem mají skupiny výletníků o hrady, zámky a muzea a krátké výlety k přírodnímzajímavostem regionu. Agentura dostala také příležitost prezentovat svůj region v rámcipřednáškového programu na hlavním pódiu soutěže Turistpropag.

Z publikací Destinační agentury sklidilo největší úspěch Putování po hradech, zámcích akostelích s Ohřinkou, určené dětským návštěvníkům. Právě tato publikace si v jednom z předchozích ročníků výstavy odnesla cenu Turistpropag. Dalšího dílu se turisté dočkají už tuto sobotu 24. července. Křest nového Putování s tipy na dětské výlety, úkoly aomalovánkami bude součástí Dne Ohře v letním kině v Klášterci nad Ohří.Podle ředitele agentury je však na veletrhu podnětné i setkávání s partnerskýmidestinacemi a možnost vzájemné inspirace. „Dokonce to vypadá na navázání spolupráces agenturou, která zajišťuje autobusové výlety zájmových skupin dětí a seniorů. Držme sipalce.“Výstava v Lysé nad Labem je zatím první větší výstavní akcí, které se letos Destinačníagentura účastnila.

„Na veletrhy cestovního ruchu jezdíme pravidelně, ale letos se jich zatímmnoho nekonalo. Ostatně i tato výstava měla být původně už v dubnu,“ vysvětluje LukášPichlík. Na podzim se bude agentura účastnit pražského veletrhu Holiday World abrněnského Regiontour a jedná i o možnosti účasti na veletrzích v Sasku.

Kateřina Táborská