„Z obou stran jsou umístěné semafory. Doprava zde bude vedená kyvadlově pouze jedním jízdním pruhem. Rychlost má být snížená na dvacet kilometrů v hodině,“ sdělil drnholecký starosta Jan Ivičič.

Na změnu v odklonu tras autobusových linek i zajížděk si v době uzavření mostu lidé zvykli. „Stížnosti se ke mně žádné nedostaly. Vrásky mi přidělává situace, která nastane v březnu, kdy silničáři uzavřou most přes novomlýnské nádrže a řidiči budou muset volit objízdnou trasu. Ta přes nás povede jak na Brno, tak i na Mikulov. Drnholcem pak pojede polovina Polska, tranzity do Alp a na jih a nákladní doprava. A to nemluvím o letní sezoně,“ zmínil starosta.

Fašank v Brodě nad Dyjí.
Mexičan, Jamajčan, rabín i stádo zvířat. Brodem nad Dyjí prošly maškary

Vjezd na most se totiž nachází asi jen dvě stě metrů od cedule Drnholec. „Když na semaforu zasvítí červená, kolony zablokují celý městys a lidé budou mít problém vůbec vyjet ven z bočních ulic,“ obává se Ivičič.

Podobně reagovali i obyvatelé na facebookových stránkách Drnholce. „Semafor na mostě u Mušova způsoboval kolony i přes půl hodiny. Co tohle asi udělá s dopravou tady, zvlášť v létě? To budou kolony odsud až do Nové Vsi,“ napsal například Tibor Duda.

V Mikulově se zjara objeví nové lavičky.
Parkové lavičky i koše. V Mikulově se objeví nový mobiliář

Prakticky okamžitě po otevření mostu u Drnholce počítají silničáři ze zpevňováním dalšího. Tentokrát mezi Brodem nad Dyjí a Pasohlávkami. „I zde most zpevní Mamut. Jakmile zprovozníme tato provizoria, začneme s opravami mostu přes novomlýnské nádrže. Předpokládáme, že to bude první až druhý týden v březnu,“ nastínil šéf brněnského Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

Ani uzavírka mostu mezi těmito obcemi se neobjede bez změn v jízdních řádech autobusů. Ty se dotknou linek 105 a 530. Podle pozměněných řádů by pak cestující měli jezdit až do 10. března. „Most z Pasohlávek do Brodu nad Dyjí je spíše pro místní dopravu, tohle zatím není tak zásadní,“ domnívá se pasohlávecká starostka Martina Dominová.

Měření rychlosti. Ilustrační snímek.
Hrušovany nad Jevišovkou si spletl se závodištěm. Městem se řítil téměř stovkou

Obavy má spíše z toho, co čeká řidiče a obyvatele dotčených obcí na Mikulovsku v okamžiku, kdy silničáři uzavřou most přes novomlýnské nádrže. "Doprava je nevyzpytatelná. Tuto sobotu, a to je uzavřený pouze most na Drnholec, u nás byla zvýšená doprava, protože začaly jarní prázdniny. Silnice I/52 byla poměrně dost frekventovaná, na stávajícím mostě přes nádrže se tvořily kolony, kdo tamní situaci zná, automaticky už místo objíždí přes Pasohlávky. Týká se to i autobusů RegioJet a Flixbus. Navigace jim ukazují kolony, tak jezdí automaticky přes naši vesnici, a předpokládám, že tento efekt nastane automaticky, jakmile se uzavře hlavní most," poznamenala Dominová.