Zatímco jiné sportovní kluby jsou sužovány koronavirovou tasemnicí, která vyžrala nejen klubovou pokladnu, ale i chuť řady členů na další fungování, Cítoliby jsou jako krásné poupátko, které se stále rozvíjí. „U nás je několik, řekněme, tradičních sponzorů. Jednoznačně máme podporu generálního partnera klubu, kterým je Městys Cítoliby. V obecné rovině jsou to pak partneři z řad firem, které v Cítolibech sídlí. Můžeme-li jmenovat ty největší, je to společnost Rybka Group a Ceps, a.s., které finančně podporují naši mládež. Máme ovšem i celou řadu dalších sponzorů, tradičně třeba společnost Partystany LN. A co je obdivuhodné, také máme privátní, soukromé dárce, kteří přijdou a sami věnují finanční prostředky! Nejčastěji právě na podporu sportu dětí a mládeže,“ líčí Skula.

Poslední složka podle muže, který se stará nejen o finance, ale i o to, aby do branky Cítolib nepadalo příliš branek, funguje díky otevřenosti. Klub je maximálně transparentní a zároveň i přátelský k rodičům mládeže, fanouškům a všem, kteří se o cítolibský fotbal zajímají. „Mnohdy se dobrý nápad zrodí třeba na tréninku díky vzájemně otevřené komunikaci. To pokládáme také za jednu z cest, jak se vyhnout či potlačit riziko nedostatku financí.“

Obec a sponzoři, to je ale jen jeden ze tří pilířů, na kterých SK Cítoliby stojí. Druhý tvoří prostředky získané z neinvestičních dotací, např. z výzev Národní sportovní agentury. „Ta má každoročně programy Můj klub a Provoz a údržba. V posledních dvou letech se díky nim snažíme zmodernizovat náš domácí svatostánek. Zčásti je modernizace financována i z investičních dotací z programů na rozvoj sportovišť v regionech. To je však běh na dlouhou trať, na mysli mám komplikovanější administrativu,“ přibližuje Milan Skula.

A ještě jeden cítolibský finanční pilíř – jsou jím prostředky získané pronájmy nemovitostí ve vlastnictví klubu. Cítoliby zkrátka umí využít veškerý potenciál. „Aktuálně zkoušíme rozjet projekt založený na symbióze reklamy a marketingu vůči nákupu služeb. Jedná se o nefinanční sponzoring, kdy nabízíme partnerům výrobu a umístění reklamních bannerů na našich plochách v areálu klubu, přičemž místo finančního plnění za pronájem ploch preferujeme poskytnutí různých technických služeb, např. seče hůře dostupných ploch v zázemí, údržbu a další činnosti. Lze říci, že tato přímá podpora klubu je v jistém smyslu hodnotnější, než žádat o peníze.“

Všechnu starost o financování SK Cítoliby ale nemá na hrbu pouze Skula. Ten je pověřený administrací dotací, na spolupráci se sponzory mládeže se aktivně podílí Pavel Zandal, ostatní členové výboru získávají podněty. Nové projekty v oblasti sponzoringu podléhají vždy širší diskuzi v rámci vedení klubu.