Na trati jezdí rychlíky na lince Most – Chomutov – Žatec – Plzeň. Příští měsíc začne oprava trati mezi Kryry a Vroutkem na Podbořansku, práce mají trvat do prosince. Jezdí se tam šedesátkou, po opravách rychlíky posviští stovkou. Letos se také plánuje rekonstrukce dvou mostů mezi Žatcem a Podbořany, po kterých se vlaky kvůli jejich špatnému technickému stavu sunou šnečí rychlostí. Řada železničních přejezdů na Žatecku a Podbořansku by letos měla dostat závory, čímž se na nich zvýší bezpečnost.

Všechny tyto kroky směřují také k tomu, že se po trati bude jezdit rychleji. Rychlíkům dnešní cesta mezi Plzní a Žatcem trvá dvě hodiny. Autem to je o polovinu méně. To je jeden z důvodů, proč vlaky velkým množstvím cestujících neoplývají.

Na druhou stranu platí, že železnice je stále moderním druhem dopravy. Tedy tam, kde moderní je. Důkazem jsou třeba zrekonstruované železniční koridory, kde cestujících ve vlacích přibylo.
Ačkoliv jsou investice do oprav a rekonstrukcí železnice nemalé, jsou potřeba. Jinak by tratě postupně zanikaly. A to nemůžeme dopustit, vlaky budou stále potřeba.