Tenisté v Žatci budou mít k dispozici druhou nafukovací halu. V zimě zakryje dvojici antukových kurtů. První hala, která jim slouží skoro deset let nad dvojicí kurtů s umělou trávou, kapacitně nestačí. Zájem o tento sport ve městě roste, dětí přibývá. A pokud se mají někam vypracovat, musí trénovat i od podzimu do jara, kdy to na venkovních kurtech nejde.

Zastupitelé rozhodli, že město na halu klubu půjčí tři miliony korun. Jejich jednání doprovodila velmi vzrušená debata. Obyvatelé okolních domů tenistům vyčetli parkování, padlo obvinění, že předchozí rekonstrukci objektu šaten a dalšího zázemí provedli načerno. Sami tenisté dobře vědí, zda patřičná povolení měli, nebo ne.

Petr Kinšt

Parkování je v současné době problémem v mnoha částech města. Nedivím se obyvatelům Studentské ulice, že odpoledne, kdy se k areálu sjíždějí mama taxi s malými tenisty, jsou ze situace rozlobení. Doprava stojí, parkování je téměř nemožné.

Na druhou stranu ani tenisté nejsou ze situace určitě nadšeni. Sami by jistě rádi parkovali co nejblíž areálu a měli u sportoviště co nejvíc míst pro svá auta. Třeba jako fotbalisté u Ohře.

Potíž je v tom, že na rozdíl od řeky prostor u tenisového areálu chybí. Sice město chystá rekonstrukci Studentské ulice, nějaká výraznější změna co se týká počtu parkovacích míst, se ale čekat nedá. Musel by přijít razantní zásah do zeleně, respektive její redukce. A to asi nikdo nechce.

V Žatci je vyjma lokalit s rodinnými domy jen málo míst, kde problémy s parkováním nejsou. Lidé z paneláků by mohli vyprávět. Třeba na sídlišti Jih. Na parkovištích volná místa odpoledne rychle mizí, večer je někdy problém sehnat i „stání“ v blízkém poli.
Problém s parkovacími místy se ale netýká jen Žatce, potíže mají lidé i v jiných městech. Řešení se hledají těžce, místa pro výstavbu nových parkovišť chybějí.

Buď budeme víc chodit pěšky, jezdit na kolech či hromadnou dopravou, nebo si musíme zvyknout, že prostě pokaždé nezaparkujeme tam, kde přesně chceme. Aut přibývá, parkovacích míst už tolik ne. Taková je prostě realita.