Aby ne. Z ekonomického pohledu jde o jednu z nejvýznamnějších akcí v regionu za poslední roky, továrna se řadí mezi ty největší. Chrlit má miliony pneumatik pro osobní a lehká užitková auta ročně, zaměstnat až 1500 lidí.

Do regionu přinesla další pracovní místa. Zvýšil se tlak na dostavbu dálnice Praha – Chomutov, firma slíbila finančně podporovat společensky přínosné projekty v kraji. Peníze už dostaly některé střední školy, Nexen je velkým sponzorem blížící se žatecké Dočesné.

Kritici této mnohamiliardové investice varují před možným přílivem zahraničních dělníků do regionu, celkově vyšší dopravní zátěží, na které nejsou silnice dosud připravené. Upozorňují na další státem podpořenou montovnou, jež ještě víc učinila Českou republiku závislejší na automobilovém průmyslu.

Nexen začal svou továrnu stavět v době ekonomického růstu. Teď, když ji oficiálně otevírá, už nejsou vyhlídky tak růžové. Řada ekonomů předvídá brzkou celosvětovou hospodářskou krizi, varovných ukazatelů se objevuje čím dál tím víc.

Jedna krize už zónu Triangle u Žatce výrazně zasáhla. Ta, která propukla v roce 2008. Oba tehdejší výrobci televizí, Hitachi i Panasonic, své továrny v zóně zavřeli. Lidé přestali elektroniku tolik nakupovat. Zóna se ocitla ve stavu klinické smrti, zůstala téměř prázdná. Dnes v ní působí desítka firem, za prací tam dojíždí pět tisícovek lidí. Až na jednu výjimku jsou všechny z automobilového oboru. Když přijde v tomto sektoru krize, v průmyslové zóně Triangle zase nebude veselo.