Osmnáctiletá řidička zemřela, její stejně stará spolujezdkyně byla těžce zraněna. Taková je bilance zatím poslední tragické nehody, která se na okraji Žatce udála jen před několika dny. Karamboly na silnicích okresu si tak letos vyžádaly už desátou oběť.

V sobotu 8. prosince se v Žatci u výjezdu na silnici Plzeň - Most srazilo osobní auto s autobusem. Mladá dívka, která vůz řídila, zraněním na místě podlehla. „Letos máme na silnicích regionu deset mrtvých. Oproti loňsku je to mírný pokles, snad už to vydrží,“ doufá šéf dopravních policistů v Lounech Jiří Král.

Loni zemřelo 13 lidí. Předtím ale byla čísla ještě pozitivnější než letos. V roce 2016 vyhaslo na silnicích okresu Louny devět životů, rok předtím osm. Velmi tragický byl ale rok 2014, policejní statistiky mluví o 20 mrtvých.

K poslední smrtelné nehodě došlo v Žatci na křížení směrem na Podbořany, které bývá terčem kritiky. Odborníci říkají, že může být například za snížené viditelnosti nepřehledné. Řidiči tudy jezdí rychle, chybí tam odbočovací pruh. V minulosti se uvažovalo o kruhovém objezdu, který by tam ráda viděla také policie. „Budeme znovu doporučovat zvážení okružní křižovatky,“ připomněl Král.

A kde ještě letos došlo k tragédiím? Na silnici na Prahu u Panenského Týnce nedávno zemřeli dva cizinci po čelním střetu s kamionem. V říjnu srazilo auto mladíka mezi Bítozevsí a Postoloprty. Pár dní před tím 33letý řidič nezvládl řízení mezi Podbořany a Očihovem a v zatáčce vyjel ze silnice. Během léta zahynul na Žatecku motorkář, jel moc rychle, vjel do protisměru. Další případ se stal u Velemyšlevsi, auto tam narazilo do stromu. V květnu pak u Kozlů nezvládl zatáčku 59letý řidič, zraněním později podlehl v nemocnici.

Pozor na "sedmičce"

Dlouhodobě je nejnebezpečnějším místem okresu Louny, pokud mluvíme o silničním provozu, komunikace z regionu na Prahu. Ta už dlouho kapacitně vůbec nedostačuje. Podle odborníků i veřejnosti by dostavba jednoznačně pomohla výrazně snížit počty tragédií. „Už by se rozhodně měla dokončit. Je to hodně nebezpečné,“ říká například Jiří Zajíček, který do Prahy dojíždí.

Některé úseky jsou nyní ve výstavbě, dokončení se ale už několikrát odložilo, aktuálně se mluví o roce 2024.

Mezi nejrizikovější místa patří odbočka na Smolnici. „Často je tam vážná nehoda. Někdo chce ve velkém provozu odbočit, přibrzdí a jiný řidič nedobrzdí, zezadu do něj vrazí, navíc ho někdy odhodí do protisměru. Jsou to ošklivé čelní střety,“ popisuje situaci šéf dopravních policistů Jiří Král.

Nedaleko je problémové místo u Panenského Týnce, kde také už došlo k několika smrtelným karambolům. Další nebezpečné úseky pak jsou v místech, kde čtyřpruhy na nedostavěné komunikaci přecházejí zpět do dvoupruhu. Řidiči tam jsou rozjetí a myslí si, že se stihnou zařadit.

Nejméně mrtvých bylo na silnicích regionu v poslední době v letech 2015 a 2013, tehdy došlo k osmi úmrtím. Naopak nejtragičtější byl rok 2008, zemřelo 24 lidí.