Sedm lidí zemřelo v letošním roce na silnicích okresu Louny. Zatím posledním mrtvým byl předminulý víkend mladík, jehož v noci srazilo auto mezi Bitozevsí a Postoloprty.

Pár dní předtím nezvládl 33letý řidič řízení mezi Podbořany a Očihovem a při průjezdu zatáčkou vyjel ze silnice. „Automobil zůstal na střeše v poli několik metrů od silnice. Muž utrpěl zranění, kterým i přes veškerou snahu zdravotníků následně podlehl,“ popsala tragédii policejní mluvčí Irena Pilařová.

Sedm lidí je v porovnání s uplynulými lety nízké číslo. Počty mrtvých a těžce zraněných na silnicích okresu Louny klesají, naopak celkový počet nehod a při nich lehce zraněných lidí roste. Důvodů, proč to tak je, je několik. Zlepšují se bezpečnostní systémy v autech, což se podepisuje na nižším množství fatálních následků. Okresu Louny se v poslední době také vyhnuly havárie autobusů nebo čelní střety aut, při nichž v minulých letech zůstalo několik mrtvých či těžce zraněných.

Od počátku roku do konce září došlo v okrese Louny k 1120 nehodám, ke kterým vyjížděli policisté. To je o 97 víc než ve stejném období loňského roku. Mrtvých je o tři méně, těžce zraněných o šest. Lehce se zranilo 258 lidí, což je o 23 více než od ledna do září roku 2017. Hmotná škoda způsobená při nehodách je 704 milionů. To je o 91 milionů víc než loni.

Zhruba polovinu nehod způsobí řidiči nesprávným způsobem jízdy. Zahrnuje to například vjetí do protisměru v zatáčce, nedodržení bezpečnostní vzdálenosti nebo nevěnování se řízení vozidla.

Pojišťovny, které mají z dopravních nehod poměrně přesné statistiky, každoročně sestavují seznamy nebezpečných úseků na silnicích. V okrese Louny k nim patří konce čtyřproudového obchvatu Sulce na silnici I/7 Praha Chomutov. Za poslední tři roky tam došlo k úmrtí a pěti dalším vážným karambolům. „Řidiči často riskují na úsecích, kde přechází čtyřpruh na dvoupruh. Jsou rozjetí a myslí si, že předjet auto před sebou ještě stihnou,“ uvedl vedoucí lounské dopravní policie Jiří Král.

Další nebezpečný úsek je kousek odtud ve směru na Louny odbočka ze silnice I/7 na Smolnici. „Velmi často tam máme vážnou nehodu. Někdo chce ve velkém provozu odbočit, přibrzdí a jiný řidič nedobrzdí a zezadu do něj vrazí. Navíc ho někdy odhodí do protisměru. Jsou to velmi ošklivé čelní střety,“ popsal Jiří Král.

MYSLÍ NA PREVENCI

Pokud se v okrese Louny někde objeví nebezpečný úsek, dopravní opatření v místě na sebe nenechají zpravidla dlouho čekat. Na křižovatce u zmíněné Smolnice byla nedávno snížena povolená rychlost na 70 kilometrů v hodině. Nové značky se brzy objeví také třeba v zatáčkách nad Žiželicemi u Žatce, kde často bourají kamiony. Do serpentin vjedou příliš rychle a převrátí se. Nedávno tam silničáři položili červený drsnější asfalt, který má v daném úseku snížit riziko smyků.