Smrtelných dopravních nehod vyšetřovali policisté na severu Čech v uplynulém roce méně než v předcházejících letech. Alespoň v Ústeckém kraji. Pokud jde o celý sever Čech, tedy o Liberecký i Ústecký kraj, zůstává oblast severu jako celek na stejné úrovni jako v roce 2010.

Podle předběžných statistik (mohou se lišit proti konečným v polovině ledna zhruba o 5 %) loni zahynulo na silnicích Ústeckého kraje 50 lidí, což je o 10 méně než předloni. V Libereckém kraji zemřelo loni na silnicích 28 lidí, tedy o deset více než v roce 2010.

Méně nehod, ale…

V Ústeckém kraji bylo v loňském roce o 10 nehod méně než předloni, což může vyvolat uspokojení, jenže vedoucí krajské dopravní policie v Ústí nad Labem varuje před velkým optimismem. Situace se asi příliš nezlepšila, protože těžká zranění signalizují, že člověk při nehodě mohl uniknout smrti jen shodou šťastných náhod.

V roce 2010 bylo totiž oficiálně evidováno na silnicích kraje 192 těžkých zranění, loni předběžně 204 případů. Na mírném poklesu úmrtí při dopravních nehodách má podíl stále lepší zdravotnické vybavení záchranářů, lepší kvalita automobilů a do jisté míry i fakt, že lidé měli loni hlouběji do kapsy a proto omezovali soukromé jízdy. Vyjíždělo tedy méně takzvaných svátečních řidičů.

Smutná prvenství

Podle předběžných statistik v okresech Ústeckého kraje zemřelo nejvíce osob na Lounsku a Chomutovsku, a to po 10 lidech. Litoměřicko eviduje 9, Ústecko 8 a Teplicko 7 mrtvých, Děčínsko a Mostecko vykazují po 3 smrtelných nehodách.

Více mrtvých na Lounsku, Chomutovsku a Litoměřicku, kromě krutých náhod, lze přičíst tamním automobilovým trasám vedoucím ze středu Čech do příhraničí, kde jezdí řidiči vyšší rychlostí. Nehody mimo města a vesnice mají většinou tragičtější následky než ty v obcích, protože se jezdí rychleji. V Ústeckém kraji byla nepřiměřená rychlost jako příčina dopravní nehody ve větší míře zaznamenána na Lounsku, Chomutovsku a Ústecku.

Podobné to bylo i v Libereckém kraji, kde nejvíce vážných dopravních nehod s tragickými následky bylo na Liberecku a Českolipsku, kde se více aut pohybuje vyšší rychlostí po silnicích I. třídy.