Mikrobus s pěti cestujícími přijíždí brzy ráno do zatáčky u podbořanské kafilerky. Řidič spatří nedaleko policejní auto se zapnutými majáčky, které tam vyšetřuje už jednu dopravní nehodu. Je náledí… Šofér už manévr ale nezvládá a neovladatelné auto ve smyku míří mimo silnici. Výsledek? Čtyři zranění, naštěstí jen lehce, a „pomačkané plechy“. I u Bitozevsi je v posledních dnech v tomto směru rušno, na jednom místě tam byly už tři karamboly na náledí. Ochlazení a s ním spojené mokré a namrzlé silnice pořádně trápí řidiče v okrese Louny, nehod v posledních dnech výrazně přibylo.

„Máme v posledních dnech bohužel hodně a hodně nehod. Někteří řidiči jezdí jako v červenci, vůbec nerespektují okolní podmínky,“ komentuje vedoucí lounské dopravní policie Jiří Král posledních několik dní, kdy šoféry v regionu trápí namrzlé silnice. Podle něj je nyní ve srovnání s průměrem nehod o dost více. Naštěstí jsou zranění zatím jen lehká.

Zkušenost s řidiči, kteří nezpomalí ani při nepříznivých podmínkách má také Pavel Milota ze Žatce. „Nedávno, když hodně hustě sněžilo, předjížděl mě hodně rychle i autobus. Nebo když jsem jel večer z Prahy, už trochu přimrzávalo, na obchvatu Loun mě jeden předjížděl i na zákazu předjíždění,“ vypráví.

Šéf dopravních policistů nabádá ke zvýšené opatrnosti. „Někteří řidiči nepřizpůsobují jízdu namrzlým silnicím, neuvědomují si, jak je to nebezpečné. Za takových podmínek musí být řidiči zvlášť ostražití,“ pokračuje Král.

Besip: Jízda v zimě - Brzdy  Zdroj: YouTube.com/Besip

Dopravní policisté například minulý čtvrtek museli řešit v regionu deset nehod, v pátek devět, další a další o víkendu. Například v Bitozevsi na jednom místě se havarovalo kvůli náledí hned třikrát. Další nehoda, kdy vůz pak dokonce hořel, se stala v minulých dnech v kopci u Trnovan.
Letošní rok se také zapíše do statistik určitě vyšším počtem mrtvých na silnicích, než tomu bylo v letech 2016 a 2015. „Letos v okrese Louny bohužel zemřelo na silnicích třináct lidí. Doufáme, že už těch pár dní do konce roku žádná vážná nehoda nepřibude,“ vypočítává Král.

Velmi vážná nehoda se odehrála například začátkem prosince v Peruci, zemřeli po ní dva lidé. Letos byli usmrceni také dva neosvětlení chodci.

Besip: Jízda v zimě - Smyk  Zdroj: YouTube.com/Besip

Nahlédněme nyní do dlouhodobých statistik. Celkem za posledních deset let zemřelo na cestách okresu Louny 116 lidí.

Ilustrační foto.Loni vyhaslo 9 životů, v roce 2015 zemřelo na komunikacích v regionu 8 lidí. Velmi tragický byl ale rok 2014, policejní statistiky mluví o 20 mrtvých. Tehdy došlo hned k několika nehodám s více mrtvými na rychlostních komunikacích. V roce 2013 bylo 8 úmrtí, v roce 2012 zahynulo 12 lidí. Rok předtím 10, v roce 2010 zemřelo na silnicích 11 lidí, stejně jako v roce 2009. Rok 2008 byl za poslední léta nejtragičtější, zemřelo 24 lidí. Rok předtím 10 lidí, v roce 2006 to bylo 16.

Nejtragičtější nehody se v okrese Louny dlouhodobě dějí hlavně na nedostavěných úsecích rychlostních silnic na Prahu. Často tam dochází ke karambolům s více mrtvými. Hustota dopravy tam dlouho hodně převyšuje čísla, na které byly silnice stavěny. Někdy tam řidiči příliš riskují. „Jsou hodně přetížené, kapacitně už vůbec nestačí, často tam dochází k velmi tragickým nehodám. A zbytečně. Zabránit tragédiím by jednoznačně pomohla dostavba rychlostních silnic,“ přeje si vedoucí dopravních policistů v okrese Louny.

Velmi nebezpečný je například nedokončený obchvat Loun, nebo přechody ze čtyřpruhu na dvoupruh. Vůbec nejnebezpečnějším úsekem v regionu je podle odborníků odbočka na Smolnici na silnici I/7 na Prahu. „Říkáme to pořád dokola, ale šoféři musí dávat vždy dobrý pozor. Zbytečně neriskovat, nepřeceňovat se, jezdit s rozvahou a rozumem, jinak jsou nebezpeční,“ dodává Jiří Král.