Ústecká 21 se jela jako podnik MMČR a Zóny střední Evropy. Trať dlouhá 3,6 km nese oprávněně přízvisko nejhezčí a nejnáročnější trati a čítá 21 zatáček, vedoucích převážně lesem. To také charakterizovalo povrch trati v průběhu obou dnů. Při proměnlivém počasí nebylo nikdy jisté, zda bude následující zatáčka mokrá, nebo na suchu.

To přineslo obrovský úbytek startujících vozů výpadky z důvodu havárií, což nahradila jedině účast zahraničních vozů. Sobota nedopadla pro Filipa vůbec dobře, když se na startu druhé tréninkové jízdy porouchala převodovka. „Auto se hned odvezlo do Zlína, kde na něm mechanici začali vyměňovat převodovku, abych si mohl zazávodit alespoň v neděli. Makali dlouho do noci a nad ránem byli se „závodničkou“ zpátky v Ústí nad Orlicí. Tímto jim také děkuji, protože v neděli jsem získal nové zkušenosti“, řekl po závodě Filip.

Převodovka jako zbraň

Neděle proběhla jako seznámení s novou převodovkou, která se ukázala jako velká zbraň do kopců. “Převodovka Hewland má krátký stálý převod a je tedy výhodná pro jízdu do kopce. Opět jsem se musel učit něco úplně nového. Řazení musí být co nejrychlejší a navíc bez použití spojky. Všechny dosavadní návyky jsem musel zapomenout a s autem zacházet strašně rychle. Kde jsem dřív řadil dvakrát, musel jsem stihnout tentokrát čtyřikrát. Převody z Barvíkovy devítky byly krátké jako v motokáře, ale po tréninku jsem si zvykl,“ pokračuje Filip.

Jel až v neděli V nedělním závodě Filip obsadil 2. místo za Mirkem Jakešem s vrchařskou devítkou od Mitsubishi, 3.místo získal Milan Braun na BMW M3. “Vzhledem k tomu, že Filip prochází obdobím neustálého poznávání nových možností techniky, jsme s druhým místem velice spokojeni. Vždyť za ním zůstal speciál od BMW a Jakešova vrchařská devítka, o tři stupně lepší evoluce, je proti Filipově soutěžní šestce nedostižitelná. Zatím, snad se nám bude dařit s Filipovou zvyšující se závodní úrovní, zlepšovat i používanou techniku,“ naznačil další plány Blahout senior.

“Nechceme ale zapomenout na Filipovy příznivce na severu Čech a připravujeme překvapeníčko. V původně plánovaném Triola Cupu bude Filip startovat, zatím neprozradíme s jakým vozem, a na kterém závodě bude jeho premiéra,“ pokračuje šéf stáje. „Máme před sebou tento víkend další mistrák ve Štemberku, které je současně Mistrovstvím Evropy, ECCE HOMO Šternberk, který se jede první červnovou sobotu a neděli. Tam chce Filip zdokonalit jízdu s novou převodovkou a odvézt si další poháry. Teprve potom se dáme do přípravy vozu od Peugeotů pro Triola Cup“, prozradil Filipův otec František.