Testování nezačalo moc úspěšně, a to hned cestou do Podbořan, což je asi 50 kilometrů. V polovině cesty se na vleku, na kterém byl táhnutý závodní speciál, ohnulo rameno. Zavinilo to příliš velké zatížení - 2,2 tuny.

Vlek nezvládl cestu na testy

Z důvodu nepojízdného vleku se Pajero muselo složit již před polní cestou, jelikož by to vlek nezvládl. Pajero dojelo po vlastní ose až k vojenskému nástupišti, u kterého je třípatrová věž. Tam si Option 4x4 Offroad Sport vytvořil teamovou základnu.

Po příjezdu všech členů teamu se začalo testovat. Všichni jezdci si pochvalovali novou spojku, která ve Šternberku nevydržela. Při sedmém střídání a vjezdu na trať bylo vše v pořádku až do té doby, než projel průměrně hlubokým brodem a následovně zhasl motor. Závadu se snažil team vyřešit přímo na trati ale nedařilo se.

Závada v elektronice

Proto team odtáhl Pajero ná základnu pod věž. Během znovusprovoznění team přišel na závadu v elektronice, službu vypověděla konkrétně řídící jednotka a relátko. Do těchto elektrosoučástek se dostala voda a bahno. Z důvodu nedostatku techniky na opravu se team rozhodl ukončit test.

Option 4x4 team najel během testu 50 km a nasbíral cenná data ale i zkušenosti pro následující závody, v kterých bude bojovat o stupně vítězů. Následující závod se jede příští víkend - 21.4. v Sedlčanech. Závod je vypsán na 6 hodin. Závěry z testování jsou negativní, jezdci nenatestovali mnoho kilometrů, ale i pozitivní. Kdyby se voda a bahno nedostalo do elektroniky vozu při testu, tak určitě při náročném závodu.