Závod byl organizován dakarským Martinem Macíkem, který jezdí na kamionu Liaz nejtěžší vytrvalostní závod na světě. Již při pátečním příjezdu závodních týmů byla vidět výborná organizace, od stání v depu až po připravenost tratě.

V pátek v okolí cihelny probíhaly měřené tréninky, podle kterých se v sobotu startovalo. Jediné, co se dá organizátorům vyčítat, je to, že na trať, kde probíhaly tréninky, pustili auta společně s motorkami a čtyřkolkami. Chlumčanský Option 4x4 Offroad Sport si vyjel osmé místo na startu, což bylo dobrá výchozí pozice ze 23 speciálů na startu.

Prach dělal velké problémy

Týmy měly jen jednu jedinou obavu, a to z všudypřítomného prachu, který létal za vozy a výrazně snižoval viditelnost. Tradiční závod motorek a čtyřkolek byl kvůli 78 přihlášeným čtyřkolkám rozdělen do dvou závodů, co zapříčinilo posunutí startu automobilů. Proto byl závod automobilů zkrácen ze šesti na pět hodin.

Týmy nevěděly, co je čeká, takže většina závodníků byla na startu vybavena kromě povinné výbavy i respirátory. Po startu nastalo to, co nikdo nečekal. Na startovní rovince se utvořil prašný mrak, který se rozplynul až po několika drobných kolizích v první zatáčce a po uvíznutí favorizováného Jakuševa se speciálem Mercedes.

Ozvala se rána a vůz byl téměř neovladatelný

Option 4x4 se propadl po nepřehledném startu téměř na konec pole a to z důvodu obavy z kolize. Prašný podklad působil na techniku velice extrémně, proto po hodině a půl nastávalo první střídání, dotankování a kontrolování techniky. U chlumčanského týmu se střídalo velice rychle. P. Dvořák se synem Michalem přijeli do depa kompletně zaprášení, tým pouze dotankoval palivo, zkontroloval speciál a v jízdě pokračoval P. Filipec a J. Emingr.

Ti po čtyřech kolech jízdy ucítili na voze ránu a vozidlo bylo téměř neovladatelné. Na voze praskla v důsledku opotřebovanosti a následného vjezdu do díry „spojovačka řízení“. Ale díky rychlé opravě, která byla provedena přímo na trati, mohli jezdci pokračovat v kroužení v terénu. Ostatní týmy také soupeřily nejen s tratí, ale i se svými speciály. Po pěti hodinách od startu se na cílové rovince objevil mávající šachovnicový prapor.

V celkovém pořadí vyhráli otec a syn Pořízkovi se Suzuki Jimmy 1,3. Druhý dojel již zmíněný Jakušev a třetí Valtr Team. Chlumčanský Option 4x4 Offroad Sport obsadil celkově 11. místo a ve své skupině krásné páté místo a připsal si pět důležitých bodů do celkového hodnocení, ve kterém je po druhém závodě průběžně šestý. Další závod se jede 26. 5. v Dobřanech u Plzně a je vypsán na 24 hodin, což je velice zajímavý závod z hlediska jezdeckého, ale hlavně diváckého.