Závodu se zúčastnila i posádka Option 4x4 Offroad Sport v ústecko-lounsko-chlumčanském složení, kde nepanuje zrovna týmová spolupráce a nálada. Trať byla označována týmy za jednu z nejhorších z celé sezony. Na trati se nacházelo spousty muld, nespočetně malých bažin, dlouhých výjezdů, mnoho pasáží, kde po celé šíři trati bylo hluboké bahno, které se nedalo nikudy objet, a také jeden brod do úrovně dveří závodních speciálů. Závodů speciálů na 12 hodin se zúčastnilo 23 vozů.

Velká rozbitost a náročnost trati už po několika kolech způsobovala, že v depu nastával ruch offroadových speciálů z důvodu většinou technického charakteru. Technický problém postihl i Option 4x4 a to již v pátém kole, kdy se klasicky ulomil čep. Většinu týmů tento problém už ani nezarážel, protože si na něj zvykla. Závada se opravila na trati a po půl hodině tým opět pokračoval v závodě. Během závodu se na předních pozicích držely čtyři týmy ze skupiny speciál nad 2000, které bojovaly o stupně vítězů a změnu průběžného pořadí díky bodům za umístění.

Option 4x4 se po opravě čepu držel na šestém místě a moc šancí si tým na lepší umístění nedával. V průběhu závodu týmu Option 4x4 začaly odcházet brzdy, převodovka, ale i celý podvozek, což bylo způsobeno náročností tratě. Po střídání kolem třetí hodiny ranní se vůz téměř nedal řídit. Po několika odjetých kolech s neřiditelným speciálem přestala ve voze svítit kontrolka ventilátoru, což způsobila porucha elektroniky, která během kola, kdy se tým vracel do depa, stačila napáchat velké škody.

Přestávaly svítit světla, odcházel druhý ventilátor, což vedlo k přehřívání motoru. Chyba v elektronice způsobila, že se zasekl ukazatel teploty ve voze, tudíž se „uvařil“ motor. V týmu zbytečně panovala velice dusná atmosféra a někteří neměli sílu tuto závadu ani řešit. „Půjdeme si lehnout, auto vychladne, necháme dobýt baterie a za dvě hodiny odkroužíme jedno kolo do cíle“ řekl k situaci Jakub Emingr, člen týmu.

Závad bylo tolik, že je nemělo smysl téměř ani opravovat. Někteří z týmu šli proto spát a ostatní marně běhali kolem vozu a snažili se aspoň vymodlit nějaký zázrak. Před koncem závodu tým vyrazil na trať, aby aspoň viděl cílovou vlajku. Do cíle Option 4x4 dojel s ujetými 56 koly na 6. místě. Příští závod se jede 22. září v Písku. Option 4x4 neví, zda se zúčastní kvůli finanční náročnosti na opravy auta.