Tři sta koní pod plynovým pedálem poprvé v životě vzrušilo 17letého řidiče tak, že první metry od převzetí auta na technickou přejímku doslova odskákal. Přitom Filip Blahout už není začátečník, má za sebou dvě úspěšné sezony závodů automobilů do vrchu i když na podstatně slabších vozech. A pokud by nebyl talentem, rozhodně by mu nikdo tak silné auto, jako je Mistubishi Lancer Evo VI, jen tak nikdo nepůjčil.

O víkendu se v něm objevil ve II. závodu mezinárodního mistrovství České republiky MANN-FILTER Zámecký vrch 2007. Na startu bylo k vidění 53 vozů včetně žateckého studenta. Zatímco páteční seznámení s výkonným „micákem“ mohlo vyvolat rozpaky, v sobotních tréninkových jízdách se už Filip pod dohledem otce Františka Blahouta rychle učil.

Rychle se učil

”Ze začátku jsem měl problémy s řazením, kdy jsem nestíhal při správných otáčkách přeřazovat. Jinak mi auto sedlo do ruky, na průjezdy zatáček sem si rychle zvykl.” popisoval své první dojmy Filip. V sobotních závodních jízdách se dokázal pasovat se soutěžákem a dlouholetým závodníkem Zimolou, jedoucím na voze o generaci novějším a nesrovnatelně lepším Mitsubishi Lancer Evo VIII.

Jeho jízdě tentokrát nestačil, přestože se Filip každou jízdou zlepšoval zhruba o dvě až tři vteřiny a skončil na druhém místě ve skupině N. Vzhledem k malým časovým odstupům v řádu desetin vteřin, to byl skvělý výsledek. Senzace pokračovala v neděli, kdy trať byla celý den velmi mokrá, což se ukázalo pro Filipa jako výhoda.

Při prvním měřeném tréninku vzbudil zájem veřejnosti nejen svojí atraktivní jízdou ve smyku, ale zajel 6. čas absolutně hned za formulovými vozy a vysloužil si velký zájem odborného publika a několik superlativů z úst místního hlasatele!

Proč otec brzdil

„V tuhle chvíli jsem musel zasáhnout a Filipa srazit z hvězdných výšin,“ komentoval jeho jízdu jeho otec. „Filip jel opravdu na hraně a původní zámysl seznamování s autem by nám jaksi spadl do kanálu.“ Účelem bylo odjet všechny jízdy a naučit se správně používat techniku jízdy s výkonnou čtyřkolkou. „Filip nechápal, že nadávám když zajel úžasný čas. Tohle však zažil každý jezdec a vzápětí následovala rána s autem. Málem to potkalo v další tréninkové jízdě i Filipa: Nedobrzdil jednu z vraceček, naštěstí bez poškození vozu,“ oddychl si Filipův trenér a manažer.

V závodních jízdách dokázal Filip neustále zrychlovat, přestože stále více a více pršelo. Několik vozů včetně Reynarda Otakara Krámského bylo na mokrém povrchu těžce poškozeno, naštěstí neutrpěl žádný z jezdců zranění. Filipovi se podařilo porazit Zimolovu Evo VIII o více než dvě vteřiny a tím vyhrál skupinu N.

V absolutním pořadí se umístil na 14. místě, což bylo mezi vrchařskými speciály obrovský úspěch. „Filip se s EVO šestkou strašně rychle skamarádil a musím uznat, že v posledních jízdách si s ní už hrál. Poslouchala ho jako hodinky, od startu vždy vystřelil jako z praku a na trati bylo vidět, že ho to opravdu baví,“ těšil se Ing. František Blahout. „Pochopitelně jako otec to asi trochu přeceňuji, ale na čtyřkolce, s kterou jsem sám ještě nedávno závodil, dokážu posoudit, že Filip je talent,“ zhodnotil jeho jízdu do předloňské sezony pilot závodů rally. Dalším závodem M ČR závodů do vrchu je 24.–26. května Ústecká 21.