Lounské strojírny LOSTR ponesou od 1. září název LEGIOS.

Pro změnu se představenstvo společnosti rozhodlo, aby podpořilo novou strategii rozvoje společnosti.

Tou je expanze na zahraniční trhy a vlastní výroba železničních nákladních vozů a lokomotiv. Deníku to v pondělí sdělil Radek Rybáček, generální ředitel a předseda představenstva společnosti LOSTR.

„Náš starý název byl pro cizince těžko vyslovitelný a to nám dělalo problémy při zahraničních prezentacích,“ řekl Radek Rybáček, generální ředitel firmy LEGIOS. „Nové jméno společnosti navíc odráží naši ambici být tahounem technických změn v oboru,“ dodal Rybáček.

Společnost bude mít pod názvem LEGIOS svou zahraniční premiéru již v září na mezinárodním veletrhu dopravních technologií InnoTrans 2010 v Berlíně.

LEGIOS navazuje na bohatou strojírenskou tradici výroby a opravy železničních vozidel, která v Lounech započala již v roce 1872. Před rokem 1989 nesl závod název Železniční opravny a strojírny. Jméno LOSTR získal až po privatizaci v roce 1992. Nejprve jako zkratku názvu Lounských strojíren s.r.o., ale od roku 2002 již jako plný název nově vzniklé akciové společnosti. V současné době má společnost 900 zaměstnanců a patří mezi největší v regionu.

Společnost tento rok oznámila, že získala dvě velké zakázky od zahraničních partnerů. Pro italskou firmu Ambrogio z Lombardie v letošním a příštím roce vyrobí sto kontejnerových vozů pro nákladní železniční přepravu. Finanční objem celé zakázky se pohybuje v řádech několika stovek milionů korun. V lednu společnost LOSTR oznámila, že bude v Lounech pro východní trhy vyrábět dieselhydraulické lokomotivy Maxima. Ty vyrábí v licenci německé firmy Voith. Maxima patří mezi nejvýkonnější lokomotivy ve světě.