Nexen Tire bude potřebovat pneumatiky vyrobené v Triangle rychle dostávat k zákazníkům. Jenže kudy? Silnice I/7 na Prahu není v nejlepším stavu. Pardon, je v katastrofálním…

Politici nyní slibují, že by se mohla nutná dostavba nebezpečné silnice urychlit, Ředitelství silnic a dálnic ani vláda ale zatím oficiální stanovisko nedaly…

Příchod obřího investora by mohl, kromě tisícovky nových pracovních míst, přinést regionu i další pozitiva. Firma by totiž ráda viděla dostavěnou silnici R7 na Prahu. Ta už nyní nedostačuje hustému provozu, ale její další dostavba je zatím ve hvězdách. Ředitelství silnic a dálnic její dobudování stále odkládá, přesto, že je hlavně od Loun na Slaný jen ve dvoupruhu a je hodně nebezpečná. „Je evidentní, že pokud přijde nový velký investor, bude to silná motivace pro urychlení dostavby R7," připustil ale nedávno přímo v Triangle český premiér Bohuslav Sobotka. Jenže, peníze na dostavbu, to nejdůležitější, zatím schválené nejsou. Dostavba je tak zatím stále ve hvězdách.

Připomeňte si: Premiér Sobotka: Vláda udělá pro příchod investora maximum

Další důkaz o přetížení pouze dvouproudé komunikace I/7, kde jsou časté smrtelné nehody, dodala nedávno lounská radnice. Při opětovném měření hustoty prokázala další nárůst. „Naměřené hodnoty převyšující patnáct tisíc vozidel za čtyřiadvacet hodin. Měření ukazují na opětovný vzrůstající trend dopravy, a to především té kamionové, kde se naměřená čísla blíží pětiprocentnímu nárůstu," informoval Deník Radovan Šabata, starosta Loun.

Silnice I/7 na Prahu, od Loun ke Slanému, patří k nejnebezpečnějším v zemi. Na zastaralé komunikaci dochází velmi často k vážným nehodám, nezřídka i ke smrtelným. Například úsek u Sulce byl nedávno vyhlášen mezi nejnebezpečnějšími úseky v Ústeckém kraji. Dříve byla projektována na 12 tisíc vozidel za den. Tuto hranici už dávno překročila.

Čtěte také: Měření prokázala na R7 více kamionů

„Za ta léta došlo prakticky na každém kilometru k tragickému úmrtí. Je to silnice smrti a zbytečně. Potřebuje ještě někdo jiné argumenty pro dostavbu? Když si vezmeme dostavěný úsek u průmyslové zóny Triangle, tak tam prakticky nemáme žádné vážné dopravní nehody, možná před lety jednu. Jinak tam nejsou žádná úmrtí, žádná vážná zranění. Mimoúrovňová křížení, čtyři pruhy, rozdělení a ochrana svodidly, to vše pomáhá. Už tam nedochází k tragickým čelním střetům, maximálně narazíte zezadu, což není tak velká rána nebo se odřete o svodidla," odůvodňuje už dlouho nutnost dostavby Jiří Král, šéf dopravních policistů v okrese.