Dopravci v Ústeckém kraji stále většinou nemají plné stavy, jenže sehnat řidiče se jim dlouhodobě nedaří. Úřady práce proto pro zájemce o tuto práci pořádají rekvalifikace s příslibem jistého zaměstnání. A sami dopravci úřady práce obchá〜zejí a snaží se řidiče sehnat. „Potřebovali bychom ještě asi třicet řidičů autobusů,“ říká Karel Vodička, ředitel společnosti ČSAD Slaný, která v Ústeckém kraji provozuje řadu linek.

„Máme podstav, chybí nám asi pět nebo šest řidičů,“ říká David Mahdal, ředitel společnosti ČSAD Česká Lípa. S nedostatkem řidičů se také dlouho potýkal Dopravní podnik Mostu a Litvínova. „Chybí nám asi čtyři řidiči, ale situace už se uklidňuje,“ říká mluvčí Milan Dundr s tím, že trh s řidiči se v Ústeckém kraji pořádně zahýbal po loňské autobusové krizi, kdy se Ústecký kraj rozešel ve zlém s Dopravním podnikem Ústeckého kraje.

Nedostatek řidičů je i dnes

V hejtmanství začali jezdit noví dopravci, a ti se potýkali s nedostatkem řidičů. A jejich nedostatek je na trhu práce i dneska. „Pro řidiče děláme rekvalifikace s příslibem jistého zaměstnání,“ říká Jaroslav Lejček z ústeckého úřadu práce s tím, že úřad spolupracuje například s Dopravním podnikem Ústí nad Labem.

Loni prošlo rekvalifikací 20 lidí. „Řidičů je opravdu nedostatek, umístit se je daří okamžitě,“ potvrzuje „hlad“ dopravců po řidičích. Ti se proto musí spokojit i s řidiči, kteří projdou rekvalifikací a nemají žádnou praxi. „Radši bychom řidiče s praxí, ale ti jsou z trhu práce vyčerpaní, tak bereme i bez praxe,“ říká Mahdal. Plat řidiče se u většiny dopravců pohybuje od 16 do 20 tisíc korun. Mnozí nabízejí také diety, pracovní dobu v turnusech, možnost parkovat v místě bydliště či zvýhodněné cestování autobusy společnosti. Například ČSAD Česká Lípa láká řidiče na týden dovolené navíc. ČSAD Slaný nabízí práci s garancí minimálně pěti let a třeba lékařská vyšetření a školení pro výkon povolání zdarma.