VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Živnostníci: Trápí nás byrokracie

ÚSTECKÝ KRAJ - Stěžují si především na vysokou administrativní zátěž a také na častou změnu mnoha zákonů.

18.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

Boj s úřady, narůstající a nepřehledná administrativa či legislativní nejistota – to jsou nejčastější problémy, které trápí severočeské podnikatele a živnostníky.

Podnikatelé jsou nejistí

Většina námi oslovených živnostenských úřadů v Ústeckém kraji na otázku, na co si živnostníci nejčastěji stěžují, odpověděla, že na velkou administrativní zátěž a na neustále se měnící legislativu. „Nazval bych to legislativní nejistotou,“ říká daňový konzultant Milan Zavřel z Rumburku. „Podnikatelé si nejsou jistí, zda budou od příštího roku platit za své zaměstnance nemocenskou, či zda začnou platit registrační pokladny,“ upozorňuje na dva problémy.

Registrační pokladny měly původně fungovat od letošního ledna. Termín byl o rok posunutý. Podnikatelé teď neví, zda si budou muset registrační pokladny pořídit, nebo je vláda smete ze stolu. Pokud ne, čeká je investice kolem deseti tisíc korun, včetně zvládnutí mnohastránkového zákona, jak je používat.

Zákony se neustále a zásadně mění

Kromě neustále měnících se zákonů – živnostenský zákon patří mezi ty, které se mění nejčastěji – trápí živnostníky i špatná provázanost úřadů. „Stěžují si také na to, že musí dokládat odbornou způsobilost u řemeslných živností,“ uvedla Jiřina Scholzová z Obecního živnostenského úřadu Teplice.

Pokud chce tedy někdo podnikat v jiné živnosti než volné, musí doložit, že k tomu má odbornou způsobilost. Pokud ne, musí si podnikatel stanovit odpovědného zástupce. Jenže situace je ještě složitější. „Například absolvují rekvalifikační kurz a pokud nemají čtyři roky praxe, nemohou podnikat bez odpovědného zástupce. U těch, co jsou čerstvě vyučení v oboru, nemohou podnikat bez tří let praxe,“ upozorňuje Scholzová.

Od nového roku mají právnické osoby další starost navíc – roční uzávěrku včetně dalších dokumentů přijímá totiž ústecký krajský soud pouze elektronicky. Znamená to, že firmy musí všechny dokumenty převést do elektronické podoby. Na své náklady.

18.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Administrativa - Administrativa Asistent, asistentka(15 000 Kč)

Všeobecní administrativní pracovníci Administrativní pracovník. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 15000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: místo výkonu práce: Žatec, Pracovníka do administrativy na zadávání objednávek. Přijmeme pečlivého, řádného a s chutí pracujícího zaměstnance do administrativy. Spolehlivost, zodpovědnost a loajálnost samozřejmostí., kontakt: tel.: 604978199, e-mail: ctscz@ctscz.cz. Pracoviště: Ctscz spol. s r.o., pracoviště žatec, náměstí Svobody, č.p. 55, 438 01 Žatec 1. Informace: , .

Obchod - Obchod Vedoucí prodejny, provozu(19 000 Kč)

Vedoucí pracovních týmů v prodejnách Teamleader call centra. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: místo výkonu práce: Mírové náměstí 67, Postoloprty, Telemarketingová firma specializující se na projekty zvláště v oblasti telekomunikací přijme pracovníka na pozici: Teamleader call centra., Náplň práce:, • Řízení call centra, • Dohled nad zpracováním objednávek, • Strategické řízení rozvoje call centra, • Řízení týmu operátorů , • Komunikace s operátory a zákazníky , • Zpracovávání výsledků a reportů, Požadujeme:, • Minimálně SŠ vzdělání, • Zkušenosti na podobné pozici výhodou (nikoliv podmínkou), • Znalost MS Office, • Spolehlivost, pracovitost, komunikativnost, loajalita, ochota učit se novým věcem, • Schopnost pracovat pod tlakem, • Zkušenosti s vedením týmu, • Schopnost týmové i samostatné práce, • Manažerské předpoklady pro výkon vedoucí funkce, • Organizační a řídící schopnosti, rozhodnost, odpovědnost, flexibilita, kreativnost., • ŘP sk. B, kontakt:Kozák Pavel, e-mail: pavel.kozak@avacall.cz. Pracoviště: Ctscz spol. s r.o., pracoviště postoloprty, Mírové náměstí, č.p. 67, 439 42 Postoloprty. Informace: Pavel Kozák, .

Obchod - Obchod Vedoucí prodejny, provozu(17 000 Kč)

Vedoucí pracovních týmů v prodejnách Teamleader call centra. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: místo výkonu práce: Louny, nová pobočka Podbořany, Telemarketingová firma specializující se na projekty zvláště v oblasti telekomunikací přijme pracovníka na pozici: Teamleader call centra., Náplň práce:, • Řízení call centra, • Dohled nad zpracováním objednávek, • Strategické řízení rozvoje call centra, • Řízení týmu operátorů , • Komunikace s operátory a zákazníky , • Zpracovávání výsledků a reportů, Požadujeme:, • Minimálně SŠ vzdělání, • Zkušenosti na podobné pozici výhodou (nikoliv podmínkou), • Znalost MS Office, • Spolehlivost, pracovitost, komunikativnost, loajalita, ochota učit se novým věcem, • Schopnost pracovat pod tlakem, • Zkušenosti s vedením týmu, • Schopnost týmové i samostatné práce, • Manažerské předpoklady pro výkon vedoucí funkce, • Organizační a řídící schopnosti, rozhodnost, odpovědnost, flexibilita, kreativnost., • ŘP sk. B, kontakt: Kozák Pavel, e-mail: pavel.kozak@avacall.cz, osobně na kontaktní adrese v Žatci: náměstí Svobody 55. Pracoviště: Ctscz spol. s r.o., pracoviště podbořany, Cyrila a Metoděje, č.p. 72, 441 01 Podbořany. Informace: Pavel Kozák, .

Služby - Služby Uklízeč, uklízečka(88 Kč)

Uklízeči a pomocníci v administrativních objektech uklízečka. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 88 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: místo výkonu práce: Louny, Husova 402 , výpis z rejstříku trestů, pečlivost, specifikace místa: úklid kancelářských a sociálních prostor, příležitostné záskoky za nepřítomné zaměstnance (nemoc, dovolená), příspěvek na stravu (stravenky) po zkušební době, pracovní doba: 6:00 - 14:00 nebo dle dohody, Zájemci zasílejte životopisy na email: irena.stillerova@procusys.cz, tel.kontakt: 415628351 - volat od 8,00 do 14,00 hod. Pracoviště: Procusys services a. s. - provozovna, Husova, č.p. 402, 440 01 Louny 1. Informace: Irena Štillerová, +420 415 628 351.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Postoloprty v souboji o vedení nezaváhaly, dvě branky dal Chlumčanům Bránický

Žatecký chirurg Vladimír Korf zemřel v 90 letech

Zemřel bývalý primář žatecké nemocnice Vladimír Korf, v úterý měl pohřeb

Řidiči, pozor! V noci po silnicích okresu projede nadměrný náklad

Okres Louny – Velká souprava se přesune přes celý lounský okres. Bude měřit 35 metrů a vážit 250 tun.

V Žatci se bude vařit pivo na čtvrtém místě, další minipivovar vyrůstá

Žatec /FOTO/ – V Žatci se bude vařit pivo na čtvrtém místě. Po velkém Žateckém pivovaru, výzkumném Chmelařském institutu a minipivovaru U Orloje se na jaře přidá další minipivovar – Pioneer. Jeho zakladatelem je 38letý Michal Havrda z Podbořan, který ještě nedávno jako sládek vařil pivo v nedalekém velkém pivovaru.

Neuvěřitelně agresivní omyl v dálničním tunelu a karate v metru: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 19. února 2018.

Obliba CNG u řidičů stoupá. Ethanol je naopak za zenitem

Ústecký kraj - Alternativní paliva do automobilů jsou stále v kurzu. CNG střídá ethanol.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT