Dojet za prací do Žatce, Podbořan a možná i Kralovic by pro obyvatele nebyl problém, pokud by se propojila veřejná doprava mezi kraji. To je zatím jen krásná představa. Veškeré autobusy končí na hranici Ústeckého nebo Plzeňského kraje. Obyvatelé města, které leží v nejzápadnějším cípu Středočeského kraje, jsou tak od nedalekých sousedů, ale již z jiného kraje, úplně odříznuti. Přitom na Žatecku a Podbořansku nyní vznikají nové zajímavé pracovní příležitosti.

Protažení autobusové dopravy za hranice Ústeckého kraje by obyvatelům přineslo nové pracovní příležitosti. To by se mohlo příznivě odrazit i na počtu obyvatel Jesenice. 
V poslední době počet spíše kulminuje zhruba na sedmnácti stech. „Podle statistik má v některých obdobích počet tendenci se spíše snižovat. Lidé se raději odstěhují do míst s lepší dopravní obslužností a dosažitelností práce," zkonstatoval starosta obce Jan Polák.

Chybí práce i možnost dopravy

Podle něj by veřejná doprava přes hranice kraje mohla tomuto pomoci. Po zrušení státního statku, největšího zaměstnavatele, ve městě příliš pracovních příležitostí není. Lidé dojíždějí díky nastaveným spojům hlavně do Rakovníka, kde nabídka práce není také neomezená. Zastupitelé proto chtějí oslovit starosty z okolních obcí a měst, ze Žatce, Podbořan, Kralovic, Petrohradu, a získat je pro myšlenku znovupropojení mezi kraji. Nedaleká karlovarka, silnice první třídy, se tomu úplně nabízí. „Nechceme, aby tu jezdily dálkové autobusy Plzeň – Most. Nám by stačilo propojit Kralovice, Podbořany. Z Podbořan autobusy navazují do dalších míst na Žatecku a Podbořansku," vysvětloval starosta Polák.

Kromě toho se zastupitelé chystají s touto problematikou oslovit senátorku za Rakovnicko a Lounsko Zdeňku Hamousovou a požádat ji o pomoc. Prozatím už starosta Jan Polák a místostarosta Roman Valuš jednali po novém roce s hejtmanem Středočeského kraje Milošem Peterou a vedoucími příslušných odborů o složité situaci Jesenice. Zazněly otázky nejen kolem dopravní obslužnosti, školství i dosahu porodnice. Tady se situace vyřešila znovu otevřením rakovnické porodnice. „Myslím, že i na schůzce se projevila dobrá vůle vymyslet a dát dohromady nějaký spoj tak, aby měl nějakou logiku. Dále budeme směřovat i na Plzeňsko," uvedl starosta Polák. Problém s dopravní obslužností města zazněl i na posledním zasedání zastupitelstva. Přítomní se dozvěděli i o schůzce s hejtmanem Milošem Peterou.

Radní: kraje si hrají jen na svém písečku

Podle radního Jiřího Berky vypadá situace zatím bezvýchodně. „Kraje si hrají pouze na vlastním písečku. Náš boj nechceme vzdát. Budeme bojovat za obnovu vlakového a autobusového spojení. Podle dostupných informací víme, že z nedalekého Petrohradu je spojení na Žatec a Podbořany velmi dobré," informoval Jiří Berka.

Autobusy jezdí do Blatna a Petrohradu, ale dál bohužel nic. Spoje nemají návaznost. Při jednání na úřadu Středočeského kraje zazněl například argument, že v Blatně není možné vykřižovat čtyři osobní vlaky. Přitom k vykřižování docházelo už v roce 1897.