Na začátku letních prázdnin proběhla na ploše obchodního centra Letňany v Praze masivní reklamní prezentace, která představila České středohoří jako oblast nadmíru vhodnou k trávení dovolené, případně jako cíl výletů a volnočasových aktivit.

Destinační agentura České středohoří o.p.s. vznikla v rámci dlouhodobé strategie Ústeckého kraje, jejímž nosným pilířem je projekt Brána do Čech (www.branadocech.cz). S dalšími třemi destinačními agenturami, které mají na starosti oblasti České Švýcarsko, Krušné hory a Dolní Poohří, se stávají účinným nástrojem propagace regionu jako místa s množstvím zajímavých turistických cílů.

Zájem návštěvníků obchodního centra v Letňanech byl markantní, proto nastartovala spolupráce a pokračovala od 10. do 24. září další akcí. Tehdy se České středohoří v Letňanech představilo na velkých fotografických stěnách a roll-upech jako vinařská oblast s tisíciletou historií.

Řekne-li se víno, každému naskočí synonymum Morava a přitom hodinku na dojezd od Prahy jsou vinice, kterým dal vzniknout už Karel IV. Vinařství žernosecké, roudnické, litoměřické a třebívlické produkují kvalitní víno charakteristické svou harmonickou chutí se svěžím charakterem.

Milovníky vína zvou každoroční Vinařské Litoměřice k návštěvě vinařské výstavy, potažmo soutěže a především vinobraní s kulturním programem ve všech hlavních produkčních centrech Litoměřicích, Roudnici nad Labem a Velkých Žernosekách.

V Letňanech se představila Vinařství Třebívlice,Velké Žernoseky, Zdeněk Vybíral Malé Žernoseky, Lobkowiczké zámecké vinařství Roudnice nad Labem, Klášterní vinné sklepy Litoměřice a Vinařství Hrabkovský Velké Žernoseky. Na jeden den byla pro návštěvníky centra také ochutnávka vín. „Prostor pro prezentaci vyplnily i stojany s propagačními materiály vinařů a Destinační agentury České středohoří, nechyběly ani tipy na ubytování a výlety," připomněla nedávnou akci ředitelka DA České středohoří Martina Soldatková.

V Letňanech i příští rok

„Spolupráce s obchodním centrem je jistě dobrým marketingovým tahem, projdou tudy během doby trvání prezentace tisíce lidí a informace zde nenuceným způsobem motivují například k rodinnému výletu," je přesvědčena ředitelka.

Proto na jaře roku 2013 chce DA České středohoří ve spolupráci s OC Letňany uspořádat jarní prezentační akci zaměřenou na místa, kde vznikaly základy české státnosti. Na horu Říp, kde stanul podle pověsti praotec Čech, na Stadice, odkud se vydal na knížecí stolec Přemysl Oráč a Peruc, kde si kníže Oldřich vyhlédl sličnou Boženu a učinil ji kněžnou. Akce bude zaměřena na školní mládež a je v plánu zapojit do ní i jednotlivé prodejce.

DA kromě těchto aktivit pracuje na budování destinačního fondu (DF) ve smyslu budování základny aktérů cestovního ruchu v Českém středohoří, ať už jsou to podnikatelé, městské a obecní správy, provozovatelé kulturních a sportovních zařízení, správci hradů a zámků a podobně, přičemž stěžejním členem DF a zároveň jedním ze zakládajících členů je Ústecký kraj.

„Spojením marketingových aktivit těchto jednotlivých aktérů dojde k efektivnímu využití a úsporám finančních prostředků na podporu rozvoje turistiky a především k pružné alokaci prostředků na projekty, které povedou k rozvoji cestovního ruchu v destinaci. Ústecký kraj přispívá do destinačního fondu roční částkou 1 milion korun," uvedl k aktivitám destinační agentury radní pro regionální rozvoj a cestovní ruch Radek Vonka. Na podporu svých aktivit agentura vydala sérii propagačních letáků a zprovozňuje webové stránky destinace České středohoří www.ceskestredohori.info, které budou fungovat ve vzájemné provázanosti na webový turistický portál Ústeckého kraje www.branadocech.cz.

Co se děje na Milešovce?

Poklidný turistický ruch na vrcholu Milešovky narušily práce na revitalizaci vrcholu a budování turistického centra. Ve spolupráci obce Velemín, Ústeckého kraje a Destinační agentury České středohoří zde vzniká nové zázemí pro turisty.

Proběhly zde opravy opěrných zdí a vyhlídek a buduje se stylové občerstvení s okouzlujícím panoramatickým výhledem do okolní krajiny, který známý německý cestovatel a přírodovědec Alexander von Humboldt označil za třetí nejkrásnější na světě. Součástí centra bude i informační a prodejní místo DA České středohoří, které bude sloužit nejen pro jednotlivé návštěvníky, ale i pro pořádání společenských akcí a seminářů.

„Jsem rád, že se podařilo soustředit finanční prostředky na zvelebení turistického zázemí Milešovky. Můžeme turistům nabídnout důstojné a komfortní prostory," uvedl Radek Vonka.

Turisty možná budou nosit oslíci

„Do budoucna je DA připravena převzít provozování zázemí pro turisty, včetně prodeje propagačních materiálů. V tuto chvíli zaplatíme pořízení panoramatického dalekohledu a jsme připraveni se podílet na dovybavení turistického centra a jeho provozu," informuje Martina Soldatková.

Celý provoz nového zázemí na Milešovce bude založen na propagaci regionálních produktů ve spolupráci s okolními podnikateli. „Chceme navrátit na vrchol královny Českého středohoří bohatou návštěvnost tak, jako za časů 1. republiky," plánuje ředitelka.

Zajímavostí je, že na vrchol Milešovky dříve turisty nosili oslíci. „I o této možnosti do budoucna uvažujeme," dodal Vonka.