"Při srážce došlo k vykolejení. Dle dosavadních informací byl jeden strojvedoucí zraněn a odvezen RZS do nemocnice. Provoz na trati je zastaven a je zavedena náhradní autobusová doprava. Příčiny a okolnosti mimořádné události zjišťujeme," uvedl Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce s tím, že na místo nehody míří generální inspektor.

Čelní srážky vlaků jsou neobvyklé. "Jsou to zcela výjimečné případy, poslední čelní srážka vlaků se stala v roce 2011 u Vodňan v jižních Čechách," doplnil Drápal.

Vlaky ČD Cargo se čelně srazily v 08:40 hodin u obce Žalhostice a vykolejily. Podle předběžných odhadů dosahuje škoda 100 milionů korun, případ vyšetřuje policie. "Na místě je výjezdová skupina kriminalistů, probíhá dokumentace nehody," doplnila Bartošová.

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Marka Illiaše bude trať uzavřena zřejmě celý den. "Na odstranění poškozených nákladních vozů se bude muset podílet těžká technika. V této chvíli nepředpokládáme obnovení provozu během dnešního dne. Vzhledem k tomu, že vozy jsou stále na trati, ale i mimo ní, neznáme rozsah poškození železničního svršku," doplnil Illiaš. Dráhy nasadily náhradní autobusovou dopravu.

Podle informací Deníku se oba vlaky ocitly na jedné koleji. Jeden ze strojvůdců údajně pojal podezření, že by se mohlo něco stát, svojí soupravu zastavil a začal situaci řešit. V tom se naproti němu řítil další nákladní vlak. Strojvůdce druhé soupravy začal brzdit a vběhl do motorových prostor lokomotivy, schovat se před nárazem. Strojvůdce první lokomotivy stihl vyskočit, což mu zachránilo život.

Poškozeny jsou vagony, lokomotivy, koleje, troleje i jejich sloupy.

Na místo nehody se okolo poledne přijel podívat ministr dopravy Daniel Ťok (nové snímky ve fotogalerii).

Podle odpoledních informací za nehodu zřejmě mohl jeden ze strojvůdců. "Škoda na vlacích byla odhadnuta a 25 mil. Kč, na trati 1,5 mil. Kč. Vlak jedoucí od Ústí nad Labem (s plošinovými vozy) měl ve Velkých Žernosekách zůstat stát a počkat na protijedoucí nákladní vlak (s uhlím), protože provoz byl z důvodu plánované výluky dál veden pouze po jedné ze dvou kolejí. Vlak od Ústí nad Labem ale ve stanici Velké Žernoseky nezastavil, projel kolem návěsti zakazující jízdu (to je potvrzeno z rozboru staničního zabezpečovacího zařízení), poškodil výhybku (násilné přestavení) a vjel na trať směr Litoměřice. V důsledku této nedovolené jízdy vlaku zabezpečovací zařízení změnilo návěst dovolující jízdu vlaku od Litoměřic na návěst Stůj, jeho strojvedoucí zastavil a když viděl, že proti němu jede vlak, vyskočil z lokomotivy. Vlak od Ústí nad Labem narazil do stojícího vlaku rychlostí 50 - 60 km/h, jeho strojvedoucí utrpěl zranění," uvedl v sobotu odpoledne Jan Kučera, náměstek generálního inspektora Drážní inspekce.