Hlídka mostecké policie je i v noci v jednom kole

Most /REPORTÁŽ/ - Ostrá modrá světla majáku policejního vozu problikávají mosteckou Budovatelskou ulicí.

18.9.2011

Fotoreportér Deníku Jan Vraný byl na noční hlídce s mosteckými policisty.Foto: DENÍK/Jan Vraný

Vydáváme se s dvojicí policistů z oddělení hlídkové služby na pokyn operačního důstojníka k jedné z tramvajových zastávek. „Čekají tam revizoři. Údajně je napadá dvojice odhalených černých pasažérů. Šlápněte na to,“ velí z vysílačky hlas operačního důstojníka.

Služební octavie nabírá vysokou rychlost. Na místo dorážíme společně s druhou policejní hlídkou. Na ostrůvku postávají dva revizoři a dva černí pasažéři. Je klid. „Pánové se odmítali prokázat a startovali po nás,“ vysvětluje revizorka.

Je krátce po osmé hodině večerní a mně začíná noční směna na oddělení hlídkové služby v Mostě. Nasedáme s dvojicí policistů do služebního vozu a vydáváme se do mosteckých ulic. Služba začíná preventivní namátkovou kontrolou projíždějících motoristů. První zastavený řidič ve favoritu v Chomutovské ulici měl jedno světlo mimo provoz. Po výměně žárovky odjíždí s pokutou 300 korun. Zaplatil na místě.

Trochu ohně

Vyrážíme na další kontrolu. Ticho přerušila vysílačka. „Hoří kontejner za divadlem. Jeďte se tam podívat,“ říká operační. Policejní vozidlo nabírá obrátky a cestu si opět razíme modrým majákem. Na místě jsme během okamžiku.

Jeden z policistů bleskově vytahuje ruční hasicí přístroj a pokouší se vysoké plameny uhasit. Seškvařený plastový kontejner ne a ne uhasit. Krátce po nás přijíždí i jednotka mosteckých hasičů. Silným proudem vody hasič vysoké plameny krotí a jako by jedním dechem sfoukl svíčku a je po požáru. Zatímco druhá hlídka čeká u kontejneru na příjezd policistů z obvodního oddělení, nasedáme do auta a odjíždíme. „Je tu vysoká škoda. Takový kontejner má hodnotu několik tisíc korun, proto musí věc sepsat policista z obvodu,“ říká kolega z hlídkové služby. „Občas jsme na místě podobných požárů totiž mnohem dříve než profesionální hasiči,“ vysvětluje policista.

U autobusového nádraží potkáváme dvojici sběračů železa v silně podnapilém stavu. Policisté kontrolují jejich totožnost i obsah batohu. „Jsme ze Slovenska. Trošku jsme se napili. Šéfe, nic jsme neudělali. On občanku nemá. On by ji ztratil, proto jsem mu ji nechal u mě doma. Bydlím tady kousek,“ dušuje se opilec. Na zem vysypal obsah batohu. Dvě krabicová vína, kleště, šroubováky a další nářadí. „Kamarád dostal starou lednici na rozebrání. Nářadí mi půjčil kolega,“ vysvětluje muž. Diktuje své iniciály policistům. Ti po lustraci zjišťují, že ani po jednom není vyhlášeno pátrání.

Bezdomovci

Další zastavení je v opuštěných objektech bývalých kasáren. Uvnitř přespává dvojice bezdomovců. Policistům jsou oba dobře známí. „Přespávají tu už léta,“ vysvětluje policista.

Odjíždíme. U opuštěného rozestavěného skeletu si všímáme podivného světla. Že by hořelo? Policisté se rozhodují, že objekt prozkoumají. Na místo vyjíždějí i další hlídky. Vstupujeme do rozestavěného objektu.

„Dej si pozor, kam šlapeš. Kromě výkalů tu jsou různé nástrahy jako chybějící schody, velké díry a podobně. Policisté svítí baterkami, hledáme, odkud by mohlo vycházet světlo od plamenů. Konečně. Za vysokou zdí za úzkým otvorem se ukrývá čtveřice mladých lidí bez střechy nad hlavou. Ani oni se nevyhnou kontrole. Policisté je poté vykazují z objektu.

Odjíždíme. Cestou kontrolujeme další řidiče. Alkohol ani u jednoho z nich nezaznamenáváme. Poslední zastavení kolem půlnoci je vlakové nádraží a opuštěné vlakové soupravy. „Právě v nich se často ukrývají bezdomovci nebo zloději, kteří se pokoušejí krást železné součástky z vagonů. Je klid.

Mostecké ulice utichají a vylidňují se. Sem tam projede poloprázdný autobus. Až do ranních hodin měla hlídka relativně klidnou službu.

Autor: Jan Vraný

18.9.2011 VSTUP DO DISKUSE

Česko zpívá koledy v lounské knihovně

Česko ve středu zpívá koledy. Přijďte také!

Pozvánka na vernisáž výstavy v Senátu.

Děti z Podbořan ukáží svá díla na výstavě v Senátu

Krásné adventní trhy v Německu. Autobus vás tam vezme za padesát korun

Podbořany, Žatec - Turisté připravili na sobotu výlet, zájemci mohou nastoupit v Podbořanech i Žatci.

Dorostenci Slavoje přivezli z turnaje druhé místo

Žatec – Mladým fotbalistům Žatce v Karlových Varech nevyšlo pouze jedno utkání.

Miroslav Mužík provede svou výstavou v divadelní kavárně

Louny – Komentovaná prohlídka výstavy Harmonie kontrastu se koná ve středu v podvečer.

Podruhé narozen pod koly tramvaje a padlý symbol Vánoc: nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 11. prosince 2017.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.