VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bude R7 užší? Rozhoduje komise

Okres Louny - Studie, která řeší budoucí podobu zbytku rychlostní silnice na Prahu, byla minulý měsíc dokončena.

3.8.2014 4
SDÍLEJ:

Silnice. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK/ Petr Šimr

Dvacet kilometrů na jednom konci, dvacet kilometrů na druhém konci. A mezi tím chybí čtyřicet kilometrů. Tak vypadá v současné době rychlostní silnice R7 Praha – Chomutov.
Hotové jsou čtyřproudové úseky mezi Prahou a Slaným, na druhém konci mezi Bitozevsí na Žatecku a Chomutovem. Mezi nimi je potřeba dostavět zhruba 40 kilometrů vyjma krátkého obchvatu Sulce, jenž byl před několika lety postaven ve čtyřech pruzích.


Dostavba R7 vyjde na zhruba 15 miliard, stát ale peníze nemá. Navíc tato komunikace nepatří mezi dopravní priority současné české vlády, takže řidiči nemohou počítat s tím, že by se v nejbližších letech dostavěla.

O čtyři metry užší

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nyní řeší, jak na dostavbě silnice ušetřit. Jednou z možností je, že by se postavila užší. Nově dokončené úseky jsou široké 25,5 metru, zvažuje se, že by se silnice dostavěla o čtyři metry užší, tedy v šíři 21,5 metru. Užší by byly jízdní pásy i odstavný pruh.
ŘSD si na to nechala vypracovat technicko ekonomickou studii. „Studie, která posuzuje možnosti budoucího šířkového uspořádání silnice R7, byla dopracována v červenci. Následně jsme ji předali do centrální komise Ministerstva dopravy k rozhodnutí, v jaké kategorii bude příprava k realizaci pokračovat. Předpoklad projednání v komisi je v průběhu srpna,“ sdělil Jan Studecký, tiskový mluvčí ŘSD.


Pokud by se rozhodlo dostavět silnici R7 v šíři 21,5 metru stát by ušetřil nejen při výstavbě, ale i při přípravě stavby. Například při výkupech pozemků.
Krajní možností je dostavba na tzv. „vystřídaný“ třípruh. To je klasická dvouproudová silnice, v obou směrech se pak střídá třetí pruh.
Podobný problém řeší stát i v případě druhé rychlostní silnice, která protíná okres Louny, karlovarské R6. I ta je hotová na obou koncích, prostředních 80 kilometrů ale chybí. Desítky miliard na její dostavbu nejsou, i v tomto případě stát hledá úspory.

Stát hledá úspory


ŘSD si nechalo rovněž vypracovat studii. Doporučená je tzv. kombinovaná varianta. Ta počítá s tím, že by se mezi Novým Strašecím a Karlovými Vary dostavěla silnice ve čtyřpruhovém uspořádání. Mezi Novým Strašecím a Bošovem na hranici Ústeckého a Karlovarského kraje ve standardní šíři 25 a půl metru.
To se tedy týká i tří úseků na Podbořansku včetně obchvatu Lubence nebo už rozestavěného úseku Lubenec – Bošov.
Zbylá část silnice R6, tedy úseky v Karlovarském kraji, by se podle doporučení studie měla stavět v užší variantě, tedy se šířkou 21 a půl metru.

Autor: Petr Kinšt

3.8.2014 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Orangutan Ňuňák.
VÍME PRVNÍ
15

Orangutana Ňuňáka nezabila rakovina, ale tasemnice, která napadá i lidi

Zrekonstruovaný kostel v Radíčevsi u Žatce.

Spolek v Radíčevsi zve na sobotní Andělský advent

V lounské galerii si v den výročí úmrtí připomenou Václava Havla

Louny - V pondělí 18. prosince se bude v divadelní galerii promítat film o něm, následovat bude diskuze.

Žatečtí mladí plavci Kristián Balon a Lenka Bešíková se stali mistry republiky

Žatec – Oba ukázali, že mají velkou formu. Ze závodů přivezli i další medaile.

Sexuálnímu predátorovi hrozí až 12 let vězení, přes internet zneužil 162 dívek

Ústecký kraj /FOTOGALERIE/ - Za velkého zájmu médií odstartoval ve čtvrtek ráno u Ústeckého krajského soudu proces roku se sexuálním predátorem z Děčína.

Autobusy s dětmi míří na Ježíškovu cestu

Okres Louny - Výletní cíl v Krušných horách láká i děti a učitele z okresu Louny, v těchto dnech se tam chystají hned tři výpravy.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT