Zarostlé hřiště u velodromu, rozbitý parkovací automat v Jakoubkově ulici, cizincům nesrozumitelné popisky na veřejných toaletách. To jsou některé z prvních tipů pro lounskou radnici, které přišly přes nově využívanou aplikaci Lepší místo.
Princip je velmi jednoduchý - každý občan nyní může snadno a hned informovat radnici, kde je co v nepořádku. Stačí k tomu mobilní zařízení, třeba chytrý telefon, s internetem. „Pokud půjdu po ulici a uvidím vysypaný koš nebo něco podobného, mobilem situaci vyfotím a odešlu s krátkým vysvětlením na radnici," popsal již dříve Pavel Janda, lounský radní a předseda komise pro otevřenou radnici, která s nápadem přišla.
Řešení i zpětná vazba
Upozornění bude zpracovávat sekretariát městského úřadu. „A to jednak v rámci úřadu, aby se nahlášený tip dostal ke správnému úředníkovi a ten ho mohl řešit. Jednak, aby se k občanům dostala zpětná vazba z radnice, budou po vyřešení problému samozřejmě aktualizována i data v aplikaci, respektive na jejím webu," vysvětluje P. Janda.
Občané přímo vidí, zda se podnětem někdo zabývá a jak. Nechybí mapka s terčíky, které představují jednotlivé tipy.
Zapojit se je snadné
Aplikaci si lze zdarma stáhnout do mobilního telefonu buď přímo ze stránek www.lepsimisto.cz, přes App Store či Google Play. Následuje registrace, kterou uživatel může provést buď přímo, nebo přes Facebook či účet u Google. Samotný úkon poslání nového tipu či kontroly již zveřejněných, je otázkou chvilky. Vše je samozřejmě možné provádět i na klasických počítačích. Konkrétní tipy pro Louny zájemci najdou na internetové stránce www.lepsimisto.cz/obec/Louny.
„Chceme, aby lounští občané neřešili problémy jen u piva nebo na sociálních sítích, jen si stěžovali. Ale aby dali vědět těm, kteří s tím daným problémem mohou něco udělat," dodává lounský radní Pavel Janda.