VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obslužná budova nádraží má být hotova do konce roku

Podbořany - Výstavba zázemí na novém soukromém terminálu v Podbořanech nabrala několikaměsíční zpoždění. Autobusy z nádraží už ale běžně odjíždějí, ze starého místa vyráží již jen minimum spojů.

23.7.2015
SDÍLEJ:

Nové soukromé autobusové nádraží v PodbořanechFoto: Deník/Hynek Dlouhý

Nejen v Žatci se aktuálně buduje zbrusu nové autobusové nádraží. Novotou voní i to Podbořanské, musí tam ale vyřešit ještě jeden problém. Ze soukromého terminálu, který má nahradit chátrající a už nevyhovující velké staré nádraží, sice už několik měsíců autobusy vyjíždějí, přesto stále není hotová obslužná budova. Její stavba nabrala zpoždění. Po kompletním zprovoznění nádraží by mělo město ročně ušetřit statisíce korun.

„Bohužel, došlo ke zdržení při výstavbě obslužné budovy. Důvodem je vyřizování mnoha a mnoha povolení a administrativních záležitostí. Vždy, když se v projektu na žádost jednoho úřadu změní i jen maličkost, musíte celé kolečko absolvovat znovu a počet povolení a úřadů je velký. Obslužná budova ale určitě bude kompletně hotova nejpozději do konce letošního roku, pak už bude celé nové nádraží plně funkční," slíbila Radana Janáčková ze společnosti Autobusová doprava Podbořany, která je investorem nového soukromého nádraží.

Výstavba terminálu se zpozdila

Původně měl být nový dopravní terminál v Podbořanech definitivně hotový už loni na podzim, pak letos v letních měsících, konečný termín by tedy měl být do konce letošního roku. „Je to nejpozdější termín, do té doby už to určitě bude," říká zástupkyně investora.

Kvůli chybějícímu zázemí není dosud nový terminál zkolaudovaný. Hotové jsou zastávky, přístřešky, všechny komunikace, okolní prostory. Autobusy odtamtud už několik měsíců odjíždějí, funguje v tzv. zkušebním provozu. Cestující využívají zázemí starého nádraží. „Staré nádraží je kousíček, na dohled, zatím funguje obslužná budova tam. Okamžitě, jak bude dostavěna nová, vše se přesune," pokračovala Janáčková.

Lidem se nové nádraží líbí, je prakticky na stejném místě, jako to staré. Jen o několik desítek metrů dál. Jen už by rádi viděli i zázemí. „Určitě je nové nádraží přínosem, není tak velké a je dostačující. Jsem ale zvědavý, jestli bude dokončeno vše, co se slíbilo. Pokud ano, bude to pěkné," věří Pavel Mlýnský z Podbořan.

Moderní zázemí

A co má budova zázemí podle slibů nabídnout? „Nabídneme informační centrum, čekárnu a bezbariérové toalety pro cestující veřejnost. V informačním centru budou poskytovány informace nejen o odjezdech a příjezdech v Podbořanech, ale i o navazujících spojích do dalších měst a koutů naší republiky," pokračuje v představování projektu Radka Janáčková. „V čekárně bude možné nahlédnout do novin a časopisů, bude tam k dispozici také nápojový automat. Pro nejmenší cestující chystáme dětský koutek s hračkami a výtvarnými potřebami," uvedla zástupkyně Autobusové dopravy Podbořany, investora projektu.

Z nového podbořanského nádraží už odjíždí drtivá většina spojů. Už jen minimum autobusů zajíždí na starý terminál. „Jednáme se všemi dopravci, věříme, že je na nové nádraží přilákáme. Už nyní téměř všechny autobusy, snad až na jednoho dopravce, jezdí z nového. I s tím ale jednáme. Kdo chce, může naše nádraží používat, nemáme s tím problém, naopak vítáme to. Pustíme tam každý autobus, který bude chtít," uvedla na dotaz Deníku R. Janáčková.

Oprava starého nádraží by byla drahá

Právě obava z konkurenčního boje a možnost, že by si dopravci dělali mezi sebou naschvály a nepouštěli se na svá nádraží a každý zakládal to své, stála před časem za kritikou projektu. Odpůrci nového soukromého nádraží v Podbořanech měli strach, že vznikne více nádraží, každá společnost si udělá své, a každý autobus bude pak zastavovat jinde. Navíc tvrdí, že lepší cestou by bylo staré nádraží opravit. Obavy z konkurenčního boje se alespoň prozatím tedy nepotvrzují, k živelnému vznikání nádraží v Podbořanech nedochází. A co argument opravit staré nádraží? Vedení radnice říká, že by to bylo nákladné a že po plném zprovoznění nového nádraží dokonce ušetří statisíce korun.

Nový autobusový terminál byl a je v Podbořanech očekáván s velkým zájmem. Má nahradit staré nádraží, vlastněné městem, které je ale pro současné potřeby příliš velké, odjíždělo z něj už daleko méně autobusů, než na kolik bylo v minulosti vyprojektováno, velmi rychle chátrá a náklady na provoz jsou vysoké. Podbořanská radnice se soukromým projektem souhlasila. Město, jako vlastník starého nádraží, nemůže navíc určovat dopravcům, aby tam jejich autobusy zastavovaly. Dopravci tak mohli, kvůli vyšším poplatkům na starém nádraží, jehož provoz je drahý, stejně pomalu odcházet. Pokud navíc investor splní všechny zákonné podmínky, nemůže mu město příliš bránit ve vzniku nových zastávek.

Výdaje městu odpadnou

Pro podbořanskou radnici tedy bylo výhodnější na novém projektu spolupracovat. „Město platí na starém nádraží za osvětlení, toalety, úklid a další provozní činnosti čtyři sta tisíc korun ročně. Tyto peníze, pokud bude nové nádraží dobře fungovat, ušetříme. Všechno bude nově zajišťovat investor nového nádraží," uvedl pro Deník Radek Reindl, starosta Podbořan.

Nové nádraží vzniklo v areálu firmy Autobusová doprava Podbořany, je na dohled od současného nádraží.

Co se starým? Město už plánuje, co udělá s plochou, kde je nádraží v současné době. Návrhy byly různé. Od parkoviště, přes tržnici, až ke skate parku.

Nakonec zvítězila varianta parkoviště. „Plochu si město určitě ponechá, kdyby byl sebemenší problém se soukromým nádražím, můžeme naše rychle obnovit. Parkovací plocha se mi zdá nejrozumnější, jednak parkovací místa potřebujeme, také náklady budou minimální," řekl Radek Reindl, starosta Podbořan. Radnice prozatím ponechá jeden ostrůvek, jako pojistku, kdyby byl s novým nádražím nějaký problém, ostatní konstrukce budou rozebrány. Až začne provoz nové budovy nádraží, přestane také fungovat současné zázemí.

Autor: Hynek Dlouhý

23.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO

Nákladní auto se srazilo s osobním u Elopsu. Zasahoval vrtulník

Politolog Zdeněk Zbořil

Politolog Zdeněk Zbořil předpokládá rozpad Okamurovců

Mikuláš Peksa, Piráti: Naši voliči přišli odevšad

Ústecký kraj, Litoměřice - „Jako první věc se podívám na těžbu lithia,“ slibuje nový poslanec Mikuláš Peksa. Krajský lídr Pirátů pochází z Litoměřic.

AKTUALIZOVÁNO

Víte si rady s dýní? Pošlete nám svůj nejlepší recept!

Dýně, druh tykve, má v kuchyni široké využití. Byť nejznámější je asi polévka, lze ji připravovat na mnoho způsobů, vařit, péct nebo zavařovat. Pochlubte se, jak si tuto zeleninu vychutnáváte vy!

DOTYK.CZ

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

/ GALERIE, VIDEO / Tvůrci internetových memů nespí a povolební situaci v Česku pochopitelně nenechali bez povšimnutí. Pozornost si získaly zejména čtyři momenty: vděk Andreje Babiše vyjádřený tvůrci jeho kampaně Marku Prchalovi, prohra Matěje Stropnického v čele Zelených, poměrně vysoký zisk SPD Tomia Okamury - a "nesmrtelný" poslanec Marek Benda.

Čtyři červené, dvě penalty a další těsná prohra fotbalistů Loun

Louny /FOTO/ – Po velmi dobře odehraném, leč prohraném utkání na Kladně přivítaly Louny na domácím trávníku další celek z horních pater tabulky, Český Brod.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT