Za biopotraviny Češi utratí rok od roku stále víc, přesto je většina lidí nekupuje. Hlavně kvůli jejich vyšší ceně.

Podle průzkumů v Česku čtvrtina populace biopotraviny zná a občas je nakupuje. Kupují je ale spíše lidé ve větších městech. Tam se v posledních letech objevily specializované prodejny s biopotravinami.

V okrese Louny se dají koupit hlavně v supermarketech ve městech. Obchodní řetězce se na prodeji biopotravin podílejí v Česku dvěma třetinami. Postupně rozšiřují nabídku biopotravin a některé dokonce vsadily na vlastní privátní značku, díky níž jsou schopny nabízet bioprodukty za relativně dostupné ceny.

Například Tesco přišlo na trh s vlastní značkou biopotravin Tesco Organic, která nabízí více než 120 produktů, včetně čokolády, cereálních výrobků nebo masa. Svou vlastní řadu biopotravin má také řetězec Plus. V současnosti je v prodeji více než padesát druhů produktů v biokvalitě. Biovýrobky z Plusu, řada BioBio, jsou poměrně cenově dostupné.

Řetězec Ahold, který vlastní hypermarkety Hypernova a supermarkety Albert, v současnosti nenabízí biopotraviny pod vlastní značkou, ale to by se mělo brzy změnit.

Kolik stojí bio?

Prodej biovýrobků má podle obchodních řetězců velký potenciál růstu. I přes rostoucí zájem zákazníků o tyto produkty zatím utratí Čech za biopotraviny v průměru pouze 74 korun ročně. Největší oblibu zákazníků obchodních řetězců si získaly mléko a mléčné výrobky. Oblibě se někde těší i biozelenina. Zájem je rovněž o základní potraviny, jako je rýže, luštěniny nebo těstoviny.