Čelí společnost Legios Loco, která vyrábí a opravuje železniční vagony v Lounech, útoku konkurzní mafie? Snaží se firmu nepřátelsky převzít její konkurence? Nebo je naopak zadlužená tak, že není schopná splácet své pohledávky? To jsou otázky, které se nabízejí v souvislosti s návrhem na insolvenci na společnost Legios Loco.

Tento týden ho podala firma Car Service Partner, která hovoří o vysoké zadluženosti společnosti Legios Loco. Ta to odmítá s tím, že návrh je účelový, šikanózní a vykazuje znaky kriminálního jednání. Případ řeší Krajský soud v Českých Budějovicích.

V únoru podobný krok učinila společnost Bazcom. Její návrh Městský soud v Praze odmítl jako zjevně bezdůvodný a rozhodl o jeho nezveřejnění v insolvenčním rejstříku. Návrh společnosti Car Service Partner ale Krajský soud v Českých Budějovicích už v uvedeném rejstříku zveřejnil.

Část areálu lounských strojíren. Velký nápis stále upozorňuje na firmu Legios. Tento název vystřídal původní Lostr, pak se ovšem firma ještě několikrát v krátkém čase přejmenovala
Soud zamítl reorganizaci lounské vagonky Legios, dlužník prý nejedná poctivě

Oba návrhy se opírají o tutéž třímilionovou pohledávku, která vznikla v souvislosti s pronájmem aut, jež Legios Loco užívá. V únoru ji získala společnost Bazcom. Poté co pražský soud návrh na insolvenci odmítl, pohledávku postoupila firmě Car Service Partner, která hned podala návrh na insolvenci k soudu na jihu Čech.

Podle vyjádření Legios Loco vykazuje toto účelově utvořené seskupení subjektů kriminální znaky insolvenční mafie. „Jde o podvodný návrh podaný skupinou Czechoslovak Group. Pomocí třetích firem se snaží získat zásadní vliv v insolvenci Heavy Machinery Services a nově s pomocí podvodného insolvenčního návrhu ovládnout přes třetí firmy společnost Legios Loco,“ sdělila Radka Háčková, mediální konzultantka společnosti Legios Loco. „Jsme přesvědčeni, že pokud žijeme v právním státě, soud tento návrh zase odmítne pro zjevnou nedůvodnost,“ dodala Háčková.

Cílem insolvenčního návrhu je podle Legios Loco zejména zdiskreditovat firmu v médiích a vytvořit na ni nátlak. „Pohledávky navrhovatele jsou z naprosté většiny smyšlené a postrádají jakýkoli skutkový základ, případně jsou už zcela uhrazené,“ uvádí společnost.

Zmíněná společnost Czechoslovak Group se o lounskou vagonku zajímá dlouhodobě. „Pokud budou naplněny právní podmínky, jsme připraveni firmě dát nového transparentního vlastníka a dále ji rozvíjet,“ řekl před časem mluvčí společnosti Andrej Čírtek.

Část areálu lounských strojíren. Velký nápis stále upozorňuje na firmu Legios. Tento název vystřídal původní Lostr, pak se ovšem firma ještě několikrát v krátkém čase přejmenovala
Kriminalisté opět prohledávali kanceláře firmy Legios v Lounech

Podle vyjádření Car Service Partner dluží firma Legios Loco přes půl miliardy korun. Nejvíc společnosti Heavy Machinery Services (HMS). A to za pronájem výrobních areálů a odvedenou práci jejích zaměstnanců pro Legios Loco. HMS je v insolvenci od roku 2013, nedávno ji tentýž soud v Českých Budějovicích nepravomocně poslal do konkurzu. A v případě Legios Loco vyzval jeho věřitele, kteří chtějí své pohledávky uplatnit v insolvenčním řízení, aby je podali u soudu.

Dění v lounské vagonce je nepřehledné. Několikrát změnila jméno, v různých rovinách se jí zabývaly soudy. Konkurz společnosti HMS s třímiliardovými pohledávkami patří k největším v zemi, ani po pěti letech není dořešen.