Zdražení se týká všech spojů tohoto dopravce v oblasti Lounsko. Změnu cenového tarifu schválila Rada Ústeckého kraje. Podle Miroslava Matyáše, ředitele BusMat plus, musí společnost dorovnat ceny s dopravci v okrese. „Také kvůli nárůstu pohonných hmot jsme museli cenu zvýšit,“ řekl a ihned dodal: „ I přes zdražení bude BusMat levnější než jiní dopravci na Lounsku.“

František Janačík z kanceláře hejtmana Ústeckého kraje uvedl, že dopravce využil jen jednoho z úkonů, které mu smluvní vztah s krajem umožňuje. „Změny se projeví na všech na tarifních pásmech dopravce. Maximální navýšení představuje čtyři koruny k stávajícímu jízdnému.“ Měsíčně tedy zaplatí lidé cestující s autobusovým dopravcem BusMat až o sto šedesát korun více.

Zdražení opět odnesou cestující

Zdražení jízdného znovu nejvíce odnesou lidé, uvedl opoziční zastupitel kraj Stanislav Rybák (KSČM). Kraj podle něj razí špatnou cestu, když chce ušetřit na ceně, kterou vyplácí autobusovým dopravcům. Ústecký kraj již dříve schválil zdražení jízdného na linkách mezi Chomutovem a Jirkovem. Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova (DPCHJ) zde přicházel o značný zisk kvůli Dopravnímu podniku Ústeckého kraje (DPÚK). Ten se svými autobusy jezdil povětšinou několik minut před DPCHJ.

Autobusy se v Ústeckém kraji dočkají dalších změn. Od patnáctého října bude dočasně redukována doprava na linkách Žatec – Most a Louny – Chomutov. Zajišťované Dopravním podnikem měst Mostu a Litvínova. Do zóny Triangle si svoz zaměstnanců totiž zajišťují společnosti IPS Alpha a Hitachi. Kraj tím ušetří téměř pět set tisíc korun.