K přímému zadání kraj dospěl poté, co oslovil všechny dopravce na tuzemském trhu a obě firmy v různých soutěžích nabídly nejlepší ceny. Kraj však zatím nechce uvést, za jakou cenu budou dopravci jezdit. „V jednotlivých oblastech budou teprve probíhat první schůzky jednání o smlouvě a bude ještě podrobněji specifikována výbava a rozsah případné modernizace vozidel. Nebudeme proto uvádět konkrétní cenu,“ řekl krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek.

Podle něj je v případě souboru tratí pro DLB nabídková cena kolem 120 korun za kilometr, u Českých drah 140 korun.

Vlak RegioJet. Ilustrační foto.
V okrese Louny se objeví vlaky dalších soukromých dopravců

Novinka Ústí – Žatec

V případě Českých drah jde o soubor tratí o rozsahu 1,83 milionu vlakokilometrů ročně. Jedná se o linky U11 Česká Lípa – Postoloprty, U25 Most – Moldava (jen přímé vlaky z Ústí nad Labem), L2 Děčín – Česká Lípa – Liberec (osobní vlaky) a úplně nová linka U52, která má přinést přímé spojení Žatce a Ústí nad Labem.

České dráhy nabídly kraji kombinaci vozidel, které už nyní na tratích jezdí, tedy jednotky RegioShark a Regionovy. Není ale jisté, zda se ještě nabídka nezmění. „Ústecký kraj nás oslovil a aktuálně pokračují tržní konzultace, v rámci nichž se upřesňují požadavky kraje na rozsah dopravní obslužnosti, vozbu a služby,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Ilustrační foto
Do Ústí pojedou ze Žatce a Loun spěšné vlaky. Ale až za rok

K zakázce byla původně nejblíže společnost DLB, která chtěla na tratě nasadit modernější soupravy Siemens Desiro. Ta se do Česka chtěla přesunout poté, co prohrála soutěž o provoz vlaků v části Saska s přesahem do Libereckého kraje. Veřejná zakázka ale není stále dokončená, tamější úřady vítěznou firmu zatím nepravomocně vyřadily. V praxi by se tak mohlo stát, že by dopravce neměl na tratích s čím jezdit.

DLB má naopak jezdit na souboru tratí, které jsou hlavně na Lounsku. Jde o balíček s provozem 1,2 milionu kilometrů ročně. Zakázka se týká provozu na linkách, jež kromě Ústeckého obsluhují i Středočeský kraj. Jde o spoje linky U12 z Oseka přes Most a Louny do Rakovníka, linky U14 z Jirkova přes Chomutov a Žatec do Lužné u Rakovníka a víkendový provoz na trati z Chomutova do Vejprt. Počty spojů, které kraj objednává na těchto tratích pro dalších deset let, jsou stejné jako dosud. DLB na ně nasadí jednotky RegioSprinter, které bude mít dostupné.

Švestková dráha při oslavě 120 let existence
Podepsáno. Na Švestkové dráze budou jezdit vlaky každý den