České dráhy (ČD) ale s novým jízdním řádem od poloviny prosince zpáteční jízdné zrušily. Argumentovaly tím, že lidé si dnes nakupují jízdenky zvlášť a při vhodné kombinaci jízdních tarifů tím ušetří víc, než byla pětiprocentní sleva za zpáteční jízdenku.

Ilustrační foto
Železničáři hrozí stávkou. Vadí jim neuznávání režijek v jihomoravských vlacích

„Díky dynamickému tarifu dnes dávají naši zákazníci přednost kombinaci dvou jízdenek, například Flexi zvýhodněné a Vázané, před zpáteční slevou, protože je to pro ně cenově výhodnější,“ vysvětlil zrušení už dříve mluvčí Českých drah Radek Joklík.

To však předpokládá, že se v různých tarifech vyznáte.

Petici podepsaly stovky lidí

Zrušení prodeje zpátečních jízdenek ČD vadí nejméně několika stovkám cestujících. Jedním z nich je Jan Dlask, který dokonce sepsal petici za jejich opětovné zavedení. Pod peticí je aktuálně podepsáno přes 370 lidí.

CityElefant.
Vlakvedoucí zmlátil cestujícího obuškem. České dráhy jej stáhly ze služby

„Z hlediska komfortu cestujících zrušení považujeme za chybný, nelogický krok, který zákazníky zatěžuje jak organizačně (v případě zpáteční jízdy jsou místo jedné jízdenky nuceni kupovat dvě), tak finančně (dvě jednosměrné jízdenky jsou nyní o nemálo procent dražší, než bývala jedna obousměrná),“ uvádí Dlask v petici. Podle něj je to nekorektní v době, kdy stát vynakládá nezanedbatelné finanční prostředky na hrazení slev určitým skupinám obyvatelstva, kterým se tak jízdné v minulosti naopak výrazně zlevnilo.