„Na stavbu 4,4 kilometrů dlouhého úseku jsou vydána všechna stavební povolení, zahájení stavby předpokládáme v letošním únoru,“ informovalo ve středu 19. ledna ŘSD.

Výběrové řízení na zhotovitele běželo od června 2020, jeho dokončení komplikovaly nejasnosti kolem referencí Metrostavu. Společnosti soudní verdikt v korupční kauze kolem bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha zakázal účast ve veřejných zakázkách. Firma výstavbu silnic a dálnic převedla do dceřiné firmy Metrostav Infrastructure, ta ale podle konkurence neměla pro účast v tendrech ŘSD potřebné reference. Věc ve prospěch Metrostavu rozhodl až verdikt Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

Zprovoznění úseku nové dálnice D7 u Panenského Týnce na Lounsku.
Auta zrychlila. V Žerotíně si stěžují na hluk z nového úseku dálnice

Dálnice mezi Sulcem a Louny u Chlumčan povede vlevo od současné silnice I/7 ve směru od Prahy. Stavebně nejnáročnější akcí bude nový dálniční most přes Smolnický potok u Chlumčan. Po novém úseku dálnice se řidiči svezou v roce 2024, náklady na jeho výstavbu jsou 1,2 miliardy korun bez DPH. Po dokončení chce ŘSD poblíž Smolnice postavit obousměrnou odpočívku s parkovišti pro stovky aut.

Úsek dálnice D7 u Chlumčan je předposlední, který se v Ústeckém kraji bude stavět. Na konci loňského roku se zprovoznila dálnice u Panenského Týnce, v plném proudu jsou práce na rozšiřování obchvatu Loun. Jako poslední se má stavět u Postoloprt, podle současných předpokladů v letech 2025 až 2028. Ve Středočeském kraji zbývají dostavět tři úseky D7, s jejich výstavbou chce ŘSD začít v příštím roce.