„Tudy,“ pokřikuje dítě v bludišti z chmelových žoků. „Ale ne, tudy přece,“ dohaduje se jeho kamarád, když konečně najdou východ a pokračují do laboratoře alchymisty. Po chvilce dorazí do erbovní síně. „A kde je Žatec, a kde Tvršice?“ ptají se průvodce, který jim chvilku předtím ukázal i výhled z pivního majáku, vysoké věže, nové dominanty Žatce.

Chrám chmele a piva, jeden z největších turistických projektů poslední doby v rámci celé České republiky, jehož výstavbu podpořily více než dvěma sty miliony i evropské fondy, právě startuje první ostrou a kompletní turistickou sezonu. „Máme dobře našlápnuto, náš projekt je ojedinělý a velmi zajímavý. Doufáme, že si k nám turisté, i lidé ze Žatce a okolí cestu najdou,“ lákal při slavnostním zahájení první kompletní sezony Jiří Vent, šéf projektu. „Stejně jako každý muslim má alespoň jednou v životě navštívit Mekku, každý český milovník piva by měl navštívit Chrám chmele a piva,“ pokračuje.

Ve své první kompletní sezoně nabídne turistická atrakce výstup na chmelový maják, kdo pojede výtahem podívá se na unikátní 3D animaci. Bloudit budou turisté v labyrintu, prohlédnou si erbovní síň. Každou hodinu se mohou podívat také na orloj, součástí prohlídky je i Chmelařské muzeum. Občerstvit se pak mohou v restauraci, kde ve vlastním minipivovárku vaří tři druhy piva ze žateckého chmele.

Chrám chmele a piva se v minulých dnech probojoval také mezi pětici finalistů soutěže Eden. Klání vypisuje Evropská komise, soupeří mezi sebou atraktivní turistické destinace. „Jsem velice rád, že mezi pěticí finalistů je zástupce Ústeckého kraje, konkrétně Žatec se svým Chrámem chmele a piva. Projekt nejenom zachránil historicky a technicky zajímavé budovy, ale stal se místem propagace a medializace chmelařského regionu.“ uvedl při příležitosti ohlášení finalistů radní Ústeckého kraje pro regionální rozvoj a cestovní ruch Radek Vonka.

Slavnostní vyhlášení soutěže proběhne v květnu v Plzni. Kromě vítězné trofeje budou udělena i zvláštní ocenění pro šest destinací. Cena nebude jenom symbolická, Ministerstvo pro místní rozvoj převede vítězi 400 tisíc korun na propagaci destinace, navíc dostane možnost objíždět veletrhy.