Město Žatec zkusí získat peníze na část cyklostezky Ohře jinde. Žádost o dotaci, kterou poslalo na Regionální operační program Severozápad, jenž je kvůli korupčním kauzám ochromen, se mu vrátila zpět. Teď chce o dotaci požádat Státní fond dopravní infrastruktury, který na české cyklostezky ročně přispívá několika desítkami milionů korun.

„Fond přijímá žádosti do 4. ledna," sdělila Zdeňka Hamousová, starostka Žatce. Není však jisté, zda město tento termín stihne. Potřebuje stavební povolení, přičemž stavební řízení je nyní přerušené. Ústecký kraj totiž dosud neschválil změnu investorství. Původně měl být investorem celé cyklostezky Ohře kraj, město Žatec se ale rozhodlo, že část cyklostezky na svém území a v nejbližším okolí postaví samo. Tedy že se stane investorem a požádá o dotace samo.

Vedení města ústy místostarosty Jana Novotného už avizovalo, že je ochotné některé části cyklostezky postavit i v tom případě, pokud nesežene žádné dotace. Výstavba cyklostezky má být v tom případě rozdělena do pěti úseků. „Jako první by mohl být realizován prostřední úsek mezi lokalitou Loučky a lávkou u koupaliště," sdělil místostarosta Jan Novotný s tím, že stavební náklady na tento úsek se vyšplhají na několik milionů korun.

Stezka má měřit sedm kilometrů

Město Žatec připravuje výstavbu cyklostezky a cyklotrasy Ohře v délce sedmi kilometrů. Má vést přes město a do obou směrů podél řeky Ohře končit má na jedné straně pod Bezděkovem a na druhé pod Záhořím. Sloužit má cyklistům a také dalším rekreačním sportovcům, třeba i rodinám s dětmi, pro stále populárnější in-line bruslení.

Podle projektu ovšem vyjde na vysokou částku třicet milionů korun. A právě finanční náročnost se nelíbí některým žateckým opozičním zastupitelům. „Opravdu je cyklostezka pro město prioritou?" ptal se například na listopadové schůzi Petr Čech. „Já si myslím, že alespoň prostřední úsek, který naváže na dokončovaný sportovní areál u koupaliště s vlastní in-line dráhou, určitě ano," odpověděl místostarosta.