Slavnostní otevření proběhlo před devátou hodinou ranní, uvedení nového dálničního úseku do provozu přišlo nedlouho poté. Na sociální síti na tuto skutečnost upozornil i generální ředitel ŘSD ČR Radek Mátl.
Nový úsek není zpoplatněný pro osobní auta, projet se jím tak dá i bez dálniční známky. Stál 773 milionů korun, přibližně polovinu z této částky zaplatí Evropské unie prostřednictvím operačního programu Doprava.
Část D7 u Loun se začala stavět v srpnu 2020, kvůli problémům s konstrukčními vrstvami pod původním obchvatem z devadesátých let se práce protáhly o tři měsíce. Původní termín zprovoznění byl letošní červen. S otevřením dálnice se zvýší rychlost projíždějících aut z nynějších 80 kilometrů v hodině na 130.
„Na nově postaveném jízdním pásu ve směru na Chomutov bude po zprovoznění rychlost 130 km/h. V jízdním pásu směr Praha, kde je nyní veden obousměrný provoz, zůstane 80 km/h, protože tam budou probíhat dokončovací práce například na středovém dělícím pásu či zhotovení vodorovného dopravního značení v plastu. V místě prací pak dojde ke krátkodobému lokálnímu omezení dopravy se svedením provozu do jednoho jízdního pruhu. Tyto práce předpokládáme, že budou trvat jeden týden. Pak i zde zvýšíme rychlost na 130 km/h,“ uvedla mluvčí ŘSD Dana Zikešová.
Dálnice u Loun není jediným úsekem, který chce ŘSD letos na D7 zprovoznit. V závěru roku řidiči vyjedou také na navazující 4,4 kilometru dlouhý úsek dálnice u Chlumčan, který se začal stavět na začátku jara 2022. Po úplném dokončení v příštím roce vznikne celistvý úsek dálnice mezi Louny a Panenským Týncem v délce 16,5 kilometru.
Celá osmdesátikilometrová dálnice D7 Praha – Chomutov má být kompletně hotová v roce 2028. Letos se počítá se zprovozněním zmíněných částí u Loun a Chlumčan, v příštím roce chce ŘSD začít stavět tři úseky kolem Slaného.
Jako poslední přijde na řadu část u Postoloprt dlouhá pět kilometrů, podle současných termínů se tam bude stavět v letech 2026 až 2028.