V této dopravní situaci je důležité, aby řidiči řítící se po dálnici sundali nohu z plynu. Ne každý to ale udělá.

„Řidiči na konci dálnice D7 u Postoloprt často překračují v místě povolenou maximální rychlost 80 kilometrů v hodině. Není výjimkou, že tam policisté naměří auta, která jedou rychlostí 140 nebo 145 kilometrů v hodině,“ sdělila policejní mluvčí Ilona Gazdošová. O kousek dál přímo na křižovatce u Postoloprt platí "šedesátka".

Policie zastavila motorkáře, který na dálnici D7 překročil povolenou rychlost o 110 kilometrů v hodině.
VIDEO: Motorkář letěl po dálnici na Žatecku rychlostí 240 kilometrů v hodině

Pokud řidič jede na "osmdesátce" 130 a rychleji, přestupek nelze projednat na místě. Policisté ho postoupí do správního řízení, úřad může udělit pokutu v rozmezí 5000 až 10 000 korun a udělit zákaz řízení na 6 až 12 měsíců.

Konce dálnice D7 na Lounsku jsou obecně častými místy dopravních nehod. Úsek D7 Postoloprty – Bitozeves byl zprovozněn v roce 2018, od té doby došlo na zmíněné křižovatce nebo v jejím nejbližším okolí podle policejních statistik k dvacítce dopravních nehod se čtyřmi těžkými a osmi lehkými zraněními.

K vážné nehodě na nechvalně proslulém ukončení dálnice D7 na obchvatu Sulce došlo také 1. května
Dálnice D7 na Prahu stála. Další těžká nehoda na začátku obchvatu Sulce

Horší situace než u Postoloprt je z hlediska počtu nehod na konci D7 u Sulce na Lounsku ve směru od Prahy na Chomutov. Dálniční obchvat obce byl zprovozněn v roce 2009, od ledna 2010 tam došlo ke stovce nehod. Zemřelo při nich pět lidí, zranily se jich desítky.

U Sulce se situace vyřeší letos v závěru roku, kdy se otevře navazující úsek D7 u Chlumčan. U Postoloprt by se dálnice měla stavět v letech 2026 až 2028.